چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۱

متن پیام جنبش ملی ماهستیم نروژ در روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی. 20 ژوئن 2012


                                                       هستم اگر میروم      گر نروم نیستم
با درود خدمت دوستان و هموطنان مبارز و خستگی ناپذیر
و با درود به محضر نداها وسهرابها ، اشکان ها و ترانه ها و کلیه جانباختگان راه آزادی ایران زمین از بابک خرمدینان تا کنون.
امروز سی و یکم خرداد مصادف با بیستم ژوئن روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسیست ، اما از طرفی مصادف با ایام سومین سالگرد حماسه بزرگ ملت ایران در مبارزه با رژیم اشغالگر و ضد ایرانی جمهوری اسلامی نیز هست.

و ما ایرانیان سیاسی مخالف رژیم ، مقیم نروژ در این ایام حرکت کمپین قیام خونین خرداد رو داشتیم ، که کار خودش رو از هشتم ژوئن مصادف با 19 خرداد ماه شروع نمود و به مدت دوازده روز در سه مکان از اسلو ( در همین مکان ، مقابل مجلس و در برابر ساختمان امور خارجه نروژ و در مقابل سفارت ننگین رژیم بکار خود ادامه داد.
اهداف کمپین  :
زنده کردن یاد و خاطره اعتراضات مردمی پس از کودتای رژیم در خرداد ماه 88
نصب پلاکادر و پوستر ، به تصویر کشیدن لحظات پر از جوش و خروش ملت به پا خاسته ایران
نشان دادن جنایات رژیم در برخورد با مردم و رساندن صدای مظلومیت ملت ایران به گوش جهانیان
در خواست از مسئولین نروژی برای مد نظر قرار دادن اعمال رژیم جنایت پیشه جمهوری اسلامی در نقض گسترده حقوق بشر
و در پایان گرامیداشت سومین سالگرد شهادت عزیزان با ایجاد گلستان شهدا بشکل نمادین که دیروز سی خرداد مصادف با شهادت ندا آقا سلطان در برابر سفارت ننگین رژیم جمهوری اسلامی انجام شد و کمپین قیام خونین خرداد با کارنامه ای درخشان در این سال به کار خود پایان داد .
اما سی و سه سال است که رژیم ولایت فقیه بسیاری از هم وطنان ما را از هر دسته، گروه و عقیده ای تحت عنوان زندانیان عقیدتی و سیاسی در مرکز خشونت و قساوت استبداد به ظاهر مذهبی دربند کرده و در کوره های آدم سوزی مراکز اطلاعاتی ، امنیتی و نظامی همچنان از فرزندان این مرز و بوم، قربانی می گیرد.مقاومت ملت ما به مرور زمان به جهانیان نشان داد که حساب مردم و حکومت از هم جدا ست.اکنون صدای اعتراض سراسری مردم، سرکوب های بی رحمانه معترضین در خیابان ها و صدای شیون و ناله ملتی که به فقر و فلاکت کشیده شده اند، به گوش جهانیان رسیده است. اما در این راستا نقش و سهم زندانیان عقیدتی سیاسی بسیار ستودنی است آنان که با شجاعت و شهامت و فداکاری شگفت اوری همچنان از داخل زندان و زیر سخت ترین شکنجه ها و تهدیدها به مبارزه خود ادامه دادند و هرگز تن به سازش و تسلیم ندادند.
ما ازمراجع قضایی و سیاسی بین المللی درخواست دادخواهی نموده و از دولت ها و مقامات بين المللى می خواهیم تا با بهره گیری از ظرفیت های دیپلماتیک خویش، به داد ملّتی برسند که سی و سه سال قبل، به نام خداوند آنها را فریب دادند .
حمایت بین المللی از حرکت و مبارزات مردم ایران در دستیابی به حق حاکمیت خویش می تواند در دفع بحران های منطقه و جهان بسیار موثر باشد.
جهان میداند که قطار  آزادیخواهی ملت ایران در حرکت است. ممکن است که زمانی حرکتش کند شود. ممکن است که مسافرانی در بین راه پیاده شوند و یا مسافران جدیدی سوار آن شوند. ممکن است که عده ای بخواهند آن را از مسیرش منحرف کنند و یا حکومت  بخواهد با انواع ترفند ها اصلا آن را متوقف کند. اما اگر مسافران این قطار در رسیدن به هدفشان مصر باشند، قطعا دیر یا زود به مقصد خواهند رسید. مقصدی که شاید آغاز راهی نو برای بسیاری دیگر و به خصوص نسل آینده ما باشد.دوستان ما در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و بیش از هر زمان به همفکری و همیاری یکدیگر برای رسیدن به هدف مشترک نیازمندیم.  
برای سرنگونی نظام فاسد جمهوری اسلامی و ولایت فقیه دزد و جنایتکار  و  آزادی همه دربندان هموطنمان باید دست همبستگی و اتحاد به هم دهیم ، تا پیروز شویم .



سی سال به جادوی عبا ننگ به پا شد
عمامه کلاه مغولی بهر خطا شد
سی سال ز نعلین ، جنایت به جهان شد
در معبر تقویم ، کمرها چو کمان شد

 با سپاس ویژه از همه  عزیزان که در اجرای هر چه بهتر برنامه های کمپین قیام خونین خرداد دست همکاری دادند و با تشکر از اجرا کنندگان این برنامه.        پاینده ایران  ،  پاینده آزادی
داریوش وهوشی
20 ژوئن 2012 (کمپین حمایت از زندانیان سیاسی ایران)
اسلو مقابل ساختمان مجلس