شنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۱

افشای سیگاری بودن خمینی و چند آیت‌الله دیگر (فسیلان مفتخور تریاکی )

image
یکی از سایت‌های حکومتی برای تشویق سیگاری‌ها به ترک سیگار، نوشته است که آیت‌الله خمینی نیز سیگاری بوده ولی در جوانی موفق به ترک سیگار شد.
 یک سایت نزدیک به حکومت، به نقل از فاطمه طباطبایی، عروس آیت‌الله خمینی، خاطره‌ای مربوط به سیگاری بودن بنیانگذار جمهوری اسلامی نقل کرده است.
بر این اساس، آیت‌الله خمینی یک شب به عروسش گفته بود:
«در جوانی سیگار می‌کشیدم. تا این که یک شب سرد زمستان که پشت کرسی مشغول مطالعه بودم، به مطلب مهمی رسیدم و فکرم بشدت در گیر فهم آن شد. در همین حال برای آوردن سیگار از اتاق بیرون رفتم. پس از بازگشت همین که نگاهم به کتاب افتاد که آن را بر زمین گذاشته و به دنبال سیگار رفته ‌بودم، احساس شرمندگی کردم و باخود عهد کردم که دیگر سیگار نکشم. آن را خاموش کردم و دیگر سیگار نکشیدم.»
این سایت همچنین برای تشویق سیگاری‌ها به ترک سیگار، خاطره‌ای از دو آیت‌الله سیگاری را نقل می‌کند: آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی و آیت‌الله حجت.
به نوشته این سایت، آیت‌الله مطهری درباره آیت‌الله حجت گفته است: «آیت‌الله حجت یک سیگاری‌ای بود که تا کنون نظیر او را ندیده بودم. گاهی سیگار او از سیگار دیگر بریده نمی‌شد. بعضی اوقات هم که می‌برید بسیار مدتش کوتاه بود. طولی نمی‌کشید که مجددا سیگاری را آتش می‌زد. در اوقات بیماری اکثر وقتشان صرف کشیدن سیگار می‌گشت.»
سیگاری بودن آیت‌الله خمینی در جوانی در حالی مطرح می‌شود که عکس‌هایی از آیت‌الله خامنه‌ای نیز در حال کشیدن پیپ وجود دارد.