پنجشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۱

100 درصد سهام ذوب آهن تا دوماه آینده واگذار می شود...


مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده ذوب آهن اصفهان چهارشنبه 28 تیرماه با حضور مسئولین مربوطه و جمعی از سهامداران این شرکت به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص صورت های مالی سال 90 در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد .
نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی ، دادگستری ، سازمان خصوصی سازی ، اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی و نماینده ایمیدرو به عنوان بالاترین مقام ذیربط در جایگاه هیات رئیسه مجمع قرار گرفتند و آغاز رسمی جلسه را اعلام نمودند.
در ابتدا گزارش هیات مدیره توسط مهندس ربانی مدیر مهندسی صنایع ذوب آهن اصفهان قرائت شد که در آن به اهم دستاوردهای شرکت در سال 90 ، گزارش تولید واحدهای اصلی ، وضعیت تامین مواد اولیه و استراتژیک ، قابلیت ها و فرصت ها و همچنین محدودیت ها ومشکلات شرکت پرداخته شد و طرح شهید کاظمی برای دست یابی به تولید سالانه 5 میلیون و 200 هزار تن به عنوان بزرگترین طرح توسعه پیش روی ذوب آهن مطرح گردید .


دکتر براتی مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال برخی سهامداران در خصوص گزارش هیات مدیره گفت : بزرگترین مشکل ذوب آهن اصفهان در شرایط کنونی تامین کک است . کک سازی های فعلی ذوب آهن پس از 40 سال کار نیاز به بازسازی دارند که با برنامه ریزی های صورت گرفته این کار انجام می شود ضمن اینکه کک سازی جدید ذوب آهن نیز در آستانه بهره برداری قرار دارد .


وی افزود : پس از حل مشکل تامین کک از طریق راه اندازی کک سازی جدید و بازسازی کک سازی های قدیمی ذوب آهن ، قیمت تمام شده محصول شرکت به 700 تومان می رسد که با توجه به قیمت کنونی محصولات فولادی ، سود خوبی عاید شرکت خواهد شد .
مدیرعامل ذوب آهن در خصوص زیان سال گذشته این شرکت گفت : در سال 90 به دلیل توقف دوماهه کوره بلند و همزمان گران شدن ناگهانی شمش و گرانی ارز و همچنین توقف نوردها ، برنامه تولید شرکت عملی نشد اما با این وجود تولید قابل قبولی داشتیم .
وی در خصوص انتقاد به تعداد زیاد نیروی انسانی شرکت نیز گفت : این مشکل ناشی از تصمیمات دولتی است اما جهت ساماندهی به نیروی انسانی برنامه های مختلفی جهت آموزش و انتقال به واحدهای جدید در حال بهره برداری مد نظر است که منجر به ارتقا شاخص بهره وری نیروی انسانی می شود .
دکتر براتی با اشاره به طرح توازن و سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در آن ، گفت : اکثر پروژه های این طرح به بهره برداری رسیده و تنها راه اندازی کک سازی باقیمانده است . ضمن اینکه ایجاد یک ریخته گری هم با توان کارشناسان داخلی دردست اجرا می باشد وبا 30 درصد پیشرفت ، تا پایان سال به بهره برداری می رسد . پس از آن ذوب آهن اصفهان می تواند از این سرمایه گذاری هزار میلیاردتومانی خود کسب سود کند .
وی با اشاره به تعمیرات کوره شماره 2 گفت : این تعمیرات تا پایان سال به اتمام می رسد و با توجه به تعمیرات کوره شماره یک در سال گذشته و راه اندازی کوره شماره 3 در 2 سال قبل ، ذوب آهن اصفهان تا پایان سال سه کوره بسیار خوب دارد که تا 15 سال بدون هیچ مشکلی فعالیت می کنند ضمن اینکه با توجه به راه اندازی نیروگاه طرح توازن مشکل برق نیز نخواهیم داشت .
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت با اجرای طرح شهید کاظمی ودست یابی به تولید 5 میلیون و 200 هزارتن به ظرفیت اقتصادی می رسد . خوشبختانه 85 درصد سرمایه لازم برای آن از طریق فاینانس کشورچین فراهم می شود .
دکتر الستی نماینده ایمیدرو نیز در این مجمع گفت : مشکل بازنشستگان صنعت فولاد به طور کامل حل شده است و تلاش ما این است که از طریق مصوبه دولت ، مبالغی که ذوب آهن به این صندوق پرداخته کرده است را به این شرکت بازگردانیم .
وی افزود : با برنامه ریزی صورت گرفته تا دوماه آینده ، 100 درصد سهام ذوب آهن اصفهان واگذار می شود و این شرکت به طور کامل خصوصی خواهد شد.
در پایان مجمع صورتهای مالی عملکرد سال 1390 ذوب آهن به تصویب مجمع رسید سازمان حسابرسی بعنوان حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی 1391 انتخاب شد و روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.