شنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۱

شیرین‌کاری مسؤول جمهوری اسلامی در افتتاحیه المپیک


imageدیشب در حالی سی‌امین دوره بازی‌های المپیک تابستانی، در لندن با روشن شدن مشعل این بازی‌ها و با حضور بیش از ٨٠ هزار تماشاگر افتتاح شد، که رفتار محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته المپیک ایران و مسؤول کاروان ایران موجب شگفتی اهالی ورزش در ایران شده است.
 دیشب در مراسم افتتاحیه المپیک لندن، رژه ورزشکاران ایرانی در حالی که پرچم این کشور به وسیله علی مظاهری، عضو تیم بوکس حمل می شد، انجام شد.
اما حضور محمد علی‌آبادی در صف رژه روندگان کاروان ایران باعث شگفتی بسیاری از اهالی ورزش شد.
انتشار تصاویر از مراسم افتتاحیه المپیک نشان می‌دهد، محمد علی‌آبادی در مقام رئیس کاروان ایران، درست پشت سر علی مظاهری ایستاده است و رژه می‌رود.
علی آبادی تنها رئیس کمیته‌ای بود که شخصا در مراسم رژه حضور داشت و پیش از این هم هیچ یک از روسای کمیته ملی المپیک ایران به عنوان رژه رونده در آن شرکت نکرده‌اند.
مصطفی هاشمی‌طباء رئیس اسبق کمیته ملی المپیک ایران که سابقه حضور در هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک را داشته، در این باره گفته است: «راستش واقعا چنین کاری سابقه نداشته. من هم تعجب می‌کنم و دلیل این کار را نمی‌دانم. حتی نمی‌توانم بگویم که این کار خوب است یا بد ولی واقعا چنین اتفاقی اولین بار است که در ورزش‌مان رخ داده. من که تا حالا چنین چیزی را ندیده بودم.»

افتتاحیه
اما این سومین بار است که لندن میزبان بازی‌های المپیک است و این مسابقات در ۲۶ رشته و به مدت ۱۶ روز در جریان خواهد بود.
به گزارش بی‌بی‌سی، مشعل بازی‌های المپیک در پی برگزاری مراسم افتتاحیه که شامل رژه اعضای تیم‌های شرکت‌کننده و اهتزار پرچم رسمی بازی‌ها بود، روشن شد.
در این بازی‌ها بیش از ١٠٥٠٠ ورزشکار به نمایندگی از ٢٠٤ کشور جهان، از جمله ایران، حضور دارند.
پرچم المپیک به وسیله ۹ فرد شاخص از جمله بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد و محمد علی کلی، بوکسور پیشکسوت آمریکا حمل شد.
همچنین مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک ۲۰۱۲ در لندن با نواخته شدن بزرگ‌ترین ناقوس اروپا به وسیله بردلی ویگینز، نخستین بریتانیایی که در مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس برنده شده است، آغاز شد.
رژه تیم های شرکت کننده در المپیک پس از اجرای حرکت های نمایشی و موسیقی طبق رسم همیشگی با رژه یونان شروع شد.
ورزشکاران افغانستان پس از یونانی ها رژه رفتند. پرچم افغانستان به وسیله نثار احمد بهاوی، برنده مدال نقره المپیک پکن در تکواندو حمل شد.
تیم ایران
تیم ایران از ۵۲ ورزشکار که قرار است در ۱۳ رشته رقابت کنند، تشکیل شده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، در مسابقات امروز شنبه، ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد) که اولین روز رقابت‌ها پس از مراسم افتتاحیه رسمی المپیک ۲۰۱۲ لندن به شمار می‌رود، ۹ ورزشکار ایرانی و ۳ ورزشکار تاجیک حضور دارند.
سرگئی باباکف در رشته تیراندازی، و انور یوسف و صابرجان نظرف در رشته بوکس نمایندگان تاجیکستان در رقابتهای امروز هستند.
از طرف ایران نیز الهه احمدی، مه‌لقا جان‌بزرگ و ابراهیم برخورداری در رشته تیراندازی، ندا شهسواری و نوشاد عالمیان در رشته تنیس روی میز، علیرضا حقی، مهدی سهرابی و امیر زرگری در رشته دوچرخه‌سواری، و محسن شادی نقده و سولماز عباسی در رشته قایقرانی در مسابقات امروز حضور خواهند داشت.
این در حالی است که در اولین روز حضور ورزشکاران ایرانی در المپیک لندن، صبح امروز جمعه ۶ مرداد (۲۷ ژوئیه) میلاد وزیری تیمورلویی در مرحله رتبه‌بندی مسابقات تیراندازی با کمان، توانست رتبه ۳۹ را در بخش انفرادی مردان کسب کند.
زهرا دهقان ابنوی، تنها کماندار زن ایرانی در ااین بازی‌ها بعد از ظهر امروز توانست رتبه ۵۵ام را از بین ۶۴ نفر کسب کند.
المپیک در یوتیوب
می‌توان از طریق کانال رسمی المپیک در سایت یوتیوب، مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن را پیگری کرد.