شنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۱

ملاقات وزیر خارجه اسرائیل با اشتون نماینده ارشد اتحادیه اروپا

وزیر خارجه اسرائیل تاکید کرد که همه می دانند که حزب الله چه نوع سازمانی است و همگان از فعالیت های جنائی و تروریستی آن مطلع هستند و اظهار داشت که اتحادیه اروپا باید این سازمان را در لیست سازمان های تروریستی خود قرار دهد، و مادامی که چنین اقدامی صورت نگیرد، این مورد پی آمدهای وخیمی برای ثبات در خاورمیانه و امنیت جهانی خواهد داشت.
(از دفتر وزیر خارجه اسرائیل)
آویگدور لیبرمن معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اسرائیل، روز چهارشنبه، 25 ژوئیه 2012، در بروکسل با خانم کاترین اشتون، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور سیاست های خارجی و امنیتی، دیدار و پیرامون روابط اسرائیل و اتحادیه اروپا و رویدادهای خاورمیانه به گفتگو پرداخت.نماینده ارشد اتحادیه اروپا تسلیت و تاسف عمیق خود را از حمله تروریستی هفته گذشته به گردشگران اسرائیلی در بلغارستان ابراز کرد. وزیر خارجه اسرائیل اظهار داشت که قراردادهای صلح بین اسرائیل و همسایگانش تا کنون قرارداد بین کشورها و شهروندان آنها نبوده بلکه قرارداد بین اسرائیل و حکمفرمایان این کشورها بوده است. این قراردادها زمینه ای برای مصالحه و آشتی بین ملت ها فراهم نکرده و یک صلح حقیقی بر اساس پایه های تنومندی بوجود نیاورده است. بنابراین، قراردادهای صلح در آینده نباید بین حکمفرمایان، بلکه بین ملت ها امضا شوند و قراردادها باید هم از حمایت مردم و هم از حمایت اندیشه سازان برخوردار باشد.



چنین قراردادهائی، یک مصالحه و آشتی حقیقی از طریق آموزش برای بردباری، احترام و همکاری، و نه ادامه تنفر از اسرائیل و یهودیان، منجر خواهند شد.
لیبرمن نیز توجه نماینده ارشد اتحادیه اروپا را به قطعنامه کنفرانس حزب حاکم تونس جلب کرد که طبق آن بندی به قانون اساسی تونس اضافه می گردد که هر گونه عادی سازی با اسرائیل، یک جرم جنائی محسوب می شود، و لیبرمن خواهان دخالت اتحادیه اروپا در این مورد شد.
 وزیر خارجه اسرائیل همچنین تاکید کرد که همه می دانند که حزب الله چه نوع سازمانی است و همگان از فعالیت های جنائی و تروریستی آن مطلع هستند و اظهار داشت که اتحادیه اروپا باید این سازمان را در لیست سازمان های تروریستی خود قرار دهد، و مادامی که چنین اقدامی صورت نگیرد، این مورد پی آمدهای وخیمی برای ثبات در خاورمیانه و امنیت جهانی خواهد داشت.