سه‌شنبه، مرداد ۱۰، ۱۳۹۱

زمان لغو عفو مالیاتی بنیادهای فرهنگی و نهادهای نظامی که درآمدهای هنگفت دارند رسیده است!!

ولی اصلا چرا اینها درآمدهای هنگفت دارند؟!
سایت «شبکه ایران» در یک پرسش منطقی می نویسد، چرا مراکز اقتصادی بزرگی مانند تعاون سپاه، بنیاد تعاون ناجا، قرارگاه خاتم الانبیاء که هم اکنون پروژه های عظیم را در دست دارند و دارای گردش مالی فوق العاده هستند، به جای پرداخت مالیات و استفاده از بودجه عمومی، از معافیت مالیاتی برخوردارند؟
اما پرسش اصلی که «شبکه ایران» مطرح نمی کند این است که این نهادهای نظامی و بنیادهای به اصطلاح فرهنگی اصلا چرا درآمدهای هنگفت دارند که تازه از پرداخت مالیات هم معاف شده اند؟! آیا این نهادهای نظامی و بنیادهای فرهنگی برای اهداف نظامی و دفاعی و فرهنگی تأسیس شده اند یا فعالیت های اقتصادی؟! پس نهادهای اقتصادی دولتی و خصوصی چه کاره اند؟!
به نظر می رسد دولت برای در رفتن از زیر بار فشار تحریم ها و به ویژه تحریم نفتی می خواهد سراغ منابعی برود که «گردش مالی فوق العاده» یا به زبان ساده، ثروت و داد و ستد فراوان دارند، بدون اینکه مسئولیتی در برابر اقتصاد کشور داشته باشند و یا گرهی از مشکلات مالی کشور بگشایند. مهم ترین این منابع همان دستگاه عظیم مافیایی نظامی و فرهنگی است که بر شریان های اقتصادی کشور چنگ انداخته است.
پرسش دیگری که «شبکه ایران» مطرح نمی کند این است که تجسم عینی این نهادها و بنیادها چه کسانی هستند؟! کدام یک از زمامداران پیدا و پنهان جمهوری اسلامی در این مافیای نظامی و فرهنگی مهم ترین پروژه های اقتصادی را در دست گرفته اند و تازه از مالیات هم معاف هستند؟!
صرف نظر از گزارش «شبکه ایران» که در سطح حرکت می کند و با بیان کلیات درباره درآمد «فوق العاده» گروه های مافیایی و لزوم اجرای «اقتصاد مقاومتی» که قرار است رژیم را در پشت سر نهادن تحریم ها یاری کند، باید منتظر ماند و دید چه کسانی به این دست اندازی احتمالی دولت به ثروت بادآورده خانتواده های مافیایی واکنش نشان می دهند تا دریافت چه کسانی هستند که با وجود درآمدهای نجومی، در تمام سال های گذشته از مالیات معاف بوده و هنوز نیز هستند.
این در حالیست که بخش دولتی اقتصاد ایران ورشکسته شده و بخش خصوصی نیز با انحصارطلبی مافیای سپاه پاسداران و دیگر نهادهای رژیم یا از هیچ امکانی برخوردار نیست و یا ترجیح می دهد سرمایه خود را در خارج از ایران به کار اندازد.
10 مرداد - کیهان آنلاین