یکشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۱

تاکتیک‌های متفاوت نامزد‌های انتخاباتی برای مناظره‌های پیش رو

imageمناظره‌های ریاست جمهوری ماه اُکتبر می‌تواند بهترین و آخرین شانس میت رامنی، نماینده‌ی انتخاباتی جمهوری‌خواهان، برای پیشی گرفتن رامنی از اوباما باشد.
باراک اوباما با سرعت به سمت جلو در حرکت است تا برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و کاخ سفید را خانه‌ی خود بخواند. اما، اوباما نتوانسته است که شور و هیجان ۴ سال گذشته را در میان مردم زنده کند، هیجانی که در انتخابات قبلی دلیل بزرگی برای موفقیت وی بود.
به گفته‌ی آخرین نظرسنجی‌ها، میت رامنی با اختلاف ۵ امتیاز از اوباما عقب است و با دادن گاف‌های متعدد محبوبیت خود را تا حدی از دست داده است.
در مقاله‌ای منتشر شده در آسوشیتد پرس، نانسی بناک، منتقد سیاسی، تاکتیک هر نماینده‌ برای ۳ مناظره‌ی انتخاباتی ماه اکتبر را مرور می‌کند.
به نظر خانم بناک، در این انتخابات نفس‌گیر، هر دو نماینده استراتژی ویژه‌ای را در نظر دارند.
اوباما دیگر چهره‌ی تازه‌ی انتخاباتی سال ۲۰۰۸ نیست و در صدد است تا شهروندان مردد را متقاعد کند که قابلیت این را دارد که کارهای ناتمام دور اول را در دور دوم ریاست جمهوری تکمیل کند. یکی از مهم‌ترین وعده‌ها احیای دوباره‌ی اقتصاد آمریکا است.
رامنی مشتاق است که فاصله‌ی خود را به اوباما کمتر کند و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا مبادا شانس پیروزی در این انتخابات کاملاٌ از دست بدهد. وی کوشش خواهد کرد تا شهروندان را راضی کند که جایگزینی معتبر و قابل اعتمادی برای ریاست جمهوری است؛ مردی که برنامه‌ای دقیق و حساب شده برای تقویت اقتصاد کشور دارد.
وین فیلدز، استاد دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس و متخصص شعار‌های سیاسی می‌گوید: «بار بسیار سنگین‌تری بر روی دوش رامنی است. در حال حاضر ما شاهد این هستیم که مردم کاملا باور ندارند که آیا او برای این کار آماده است یا نه.»
تا کنون صدها برنامه‌ها‌ی انتخاباتی برگزار شده است، هزاران پیام‌های انتخاباتی از رادیو و تلویزیون پخش شده و میلیارد‌ها دلار سرمایه گذاری شده است. ولی، مناظرات انتخاباتی پیش رو لحظه‌ی منحصر به فرد در این مسیر طولانی است. پیشبینی شده است که بیش از ۵۰ میلیون نفر به طور زنده هر مناظره را تماشا خواهند کرد که بزرگ‌ترین مخاطب برای هر دو نماینده‌ی انتخاباتی خواهد بود.
به گفته‌ی نظرسنجی
مرکز تحقیقات پیو، ۴۱٪ از مردم آمریکا مناظرات انتخاباتی سال ۲۰۰۸ را تماشا کردند و ۸۰٪ از مردم حداقل «مقدار کمی» از آن را مشاهده کردند.
این تمایل شدید برای تماشای مناظرات سیاسی بین مردم به اهمیت آنها می‌افزاید. نظر‌سنجی‌های اخیر نشان داده است که اوباما در ایالت‌های مهم انتخاباتی از رقیب خود
پیشی گرفته است و به این دلیل فشار روی رامنی است تا با عملکردی مناسب شرایط کنونی را به نفع خود تغییر دهد.
اولین مناظره‌ی انتخاباتی درباره‌ی سیاست داخلی کشور، در ۳ اُکتبر در شهر دِنور برگزار خواهد شد. اوباما و رامنی برای بار دوم در روز ۱۶ اُکتبر در ایالت نیویورک مناظره خواهند کرد و برای آخرین بار در ۲۲ اُکتبر در ایالت فلوریدا رو در روی هم قرار خواهند گرفت. تنها مناظره‌‌‌ی بین نامزدان معاون اول، جو بایدن و پال رایان، در روز ۱۱ اُکتبر در ایالت کنتاکی برگزار می‌شود.
بسیاری از ایالت‌های آمریکا روند رای گیری غیابی را از همین حالا شروع کرده‌اند و هرگونه برداشت اولیه از نامزد‌های انتخاباتی در مناظرات انتخاباتی می‌تواند به نوعی آخرین برداشت شهروندان باشد. آنچه که نامزد‌های انتخاباتی می‌گویند بسیار مهم است، ولی چگونگی بیان ممکن است حتی مهم‌تر باشد.
به گفته‌ی بناک، همه چیز مهم است؛ لبخند زدن یا نزدن نامزد‌ها، گرفتن ژستی دفاعی یا مطمئن، صحبت کردن با لحنی خسته یا قوی. این امور مخصوصاً برای ران دهندگان مردد و یا افرادی که به آسانی نظر خود را تغییر می‌دهند بسیار مهم است.