این پژوهش کار گروهی به نام «گروه تحقیقاتی برخط ایران» است که از ۲۳۰۰ تهرانی در فاصله دوم تا هفتم آبان ماه امسال پرسیده شده است.
این پروژه که ایران وب ۲ نام داشته، به شبکههای اجتماعی پرداخته و به این نتیجه رسیده که ۵۸ درصد از افراد از فیسبوک، ۳۷ درصد افراد از گوگلپلاس، ۱۴ درصد کلوب (شبکه اینترنتی اجتماعی مجاز در ایران)، ۱۲ درصد توییتر و ۱۲ درصد نیز لیندین را ذکر کردهاند.
امیراسماعیل بزرگزاده، عضو هیات مدیره شرکت کانوی (صاحب اصلی این گروه تحقیقاتی) در همین رابطه میگوید: «ایرانیان در میان بالاترین مصرفکنندگان و تولیدکنندگان محتوا در منطقه قرار دارند. سطح بالای مشارکت و علاقهمندی، آنها را با همه ابزار دیجیتال همگام ساخته است.»
گفتههای مدیر این نظرسنجی در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق این شبکهها در ایران فیلتر شده هستند. دسترسی به آنها از طریق فیلترشکنهایی مثل تور و ویپیان صورت میگیرد و آماری مشخص و واضح از تعداد کاربرانی که از این شبکهها استفاده میکنند وجود ندارد.
این نظرسنجی همچنین گفته که یک سوم خود این کاربران معتقد بوده اند که استفاده از آنها موجب «کمرنگ شدن ارتباط میان اعضای خانوادهها» شده است.