پنجشنبه، فروردین ۰۸، ۱۳۹۲

هکرهای بین‌المللی، شیر اینترنت را بستند


imageمنبع: telegraph
استثنائا، نه تنها اینترنت ایران، که اینترنت سراسر دنیا به‌طور هم‌زمان کند شده است، و کارشناسان امنیت سایبری، بزرگترین حمله سایبری تاریخ را عامل این کندی می‌دانند.

یک رشته حملات «هرزنامه‌ای» به شرکت‌های میزبان وب، به نگرانی‌ها دامن زده است.
این اتفاقات کارشناسان را نگران کرده است تا دچار مشکلات بزرگی در زمینه اطلاعات مالی مشتری‌های بانکی و یا حساب‌های دست‌رسی ایمیل‌های کاربران باشد.
 اسپم‌هاوس، یک گروه مستقر در ژنو و لندن است که به صورت غیرانتفاعی در زمینه یاری رسانی به سرویس‌های ایمیل و مقابله با اسپم‌ها و هرزنامه‌ها فعالیت می‌کند.
برای موفقیت در این زمینه، این گروه راه ها را به تعداد زیادی از سرورهای مشکوک که برنامه‌هایی با هدف مشکوک یا بدافزارها از طریق آنها ارسال می‌شوند مسدود کرده و فهرست بلندبالایی از آنها را به عنوان لیست سیاه تهیه کرده است.
اسپم‌هاوس، معتقد است بخشی از این حملات از طریق اروپای شرقی و روسیه صورت گرفته است. حملاتی که با نام «سایبربانکر» معروف شده است.
حملات طی هفته گذشته به تداوم ادامه داشته است و بخشی از موسسه بی‌بی‌سی را هم زیر آتش سایبری گرفته است. حملاتی که ۵ نیروی پلیس سایبری ملی انگلستان در حال تجسس درباره آن هستند.
این بار حمله کنندگان از یک تاکتیک قدیمی به نام DDos استفاده کرده‌اند که با افزایش بار ترافیکی روی سرورها آن را از کار می‌اندازند.
در این حمله به خصوص دامنه اینترنتی سایت‌ها مورد حمله قرار گرفته است و پروتکل‌های نشانی اینترنتی مختلفی زیر حمله بوده‌اند.
به نظر می‌رسد با گسترش حملات سایبری در جهان، موسسات مختلف کوچک و بزرگ در جهان ملزم به رعایت مسائل امنیتی سایبری و ساخت دیوار آتشین در مقابل آن هستند. موسسات خبری رسانه‌ای به خاطر تاثیری که دارند معمولا جزء خط اول موسساتی به شمار می‌روند که هدف خوبی برای این حملات هستند.