جمعه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۲

انهدام هواپیمای ایرانی حامل اسلحه در دمشق


image
مخالفان دولت بشار اسد اعلام کردند یک هواپیمای ایرانی که در حال انتقال اسلحه برای رژیم اسد بود، در فرودگاه دمشق مورد اصابت موشک‌های ارتش آزاد قرار گرفت و منهدم شد.

به گزارش العربیه این هواپیمای باربری ایرانی پس از ردیابی توسط ارتش آزاد سوریه هنگام فرود در فرودگاه دمشق مورد اصابت چند موشک ضد هواپیما قرار گرفت و منهدم شد.
منابع ارتش آزاد می‌گویند پس از اصابت این هواپیما، آتش سوزی بزرگی در محوطه فرودگاه دمشق به وقوع پیوست.
در همین حال و هم‌زمان با کنترل منطقه القابون و هدف قرار دادن یک مرکز امنیتی در این منطقه از سوی مخالفان؛ نیروهای اسد به تشدید عملیات نظامی و بمباران بی رویه مناطق تحت کنترل مخالفان مبادرت ورزیدند که طی آن در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۰ تن از مردم غیر نظامی سوریه جان خود را از دست دادند.

ولایتی: ایران حاضر نیست وزنه طلایی سوریه را از دست دهد


در رویدادی دیگر مرتبط با سوریه علی‌اکبر ولایتی٬ مشاور آیت‌الله خامنه‌ای گفته است که «سوریه حلقه طلایی مقابله با اسراییل است و اگر حکومت فعلی سوربه نباشد سوریه مثل قطر و کویت می‌شود و ایران حاضر نیست این وزنه طلایی را از دست دهد.»
گفتنی است دولت جمهوری اسلامی ایران حکومت بشار اسد را متحد استراتژیک خود می‌داند و کشورهای غربی بارها ایران را به ارسال سلاح به سوریه برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل متهم کرده‌اند.
روز یکشنبه چهارم فروردین ماه وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر عراق، این کشور را تحت فشار گذاشته تا از پرواز هواپیماهای ایرانی مشکوک به حمل سلاح به مقصد سوریه در حریم‌ هوایی‌اش جلوگیری کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، جان کری در دیدار با نوری المالکی، او را از ناخرسندی ایالات متحده در نقل و انتقال سلاح در حریم هوایی این کشور آگاه کرده است.