سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۹۲

به نشانه اعتراض، نمایندگان خوزستان، جلسه هیات دولت را ترک کردند


«سید شریف حسینی» عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از ترک جلسه مشترک نمایندگان استان خوزستان با هیات دولت در جریان سفر اخیر در روز دوشنبه دوم اردیبهشت به این استان خبر داد.
به گزارش «خبرگزاری مهر»، «سید شریف حسینی» اظهار داشت: «در جلسه امروز هیات دولت استان خوزستان که با حضور محمد‌رضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، به نمایندگان این استان اجازه صحبت درباره مشکلات موجود در مصوبات استانی دولت داده نشد».
نماینده اهواز گفت: «در این جلسه از کلمات و جملاتی استفاده شد که در شان و جایگاه نمایندگان مجلس نبود. گفتند “اگر به این جلسه دعوت شدید صرفاٌ برای احترام بوده است اما حق اظهارنظر ندارید و می‌توانید تشریف ببرید.” این در حالی است که نمایندگان استان خوزستان در جای‌گاهی که در آخر سالن بود، مستقر شدند».

آقای حسینی ادامه داد: «نوع مصوباتی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این شائبه را بیش از پیش ایجاد کرد که سفر هیات دولت به این استان یک سفر تبلیغاتی و انتخاباتی بوده است».
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین گفت: «مصوبات مطرح شده در این جلسه فرمایشی و تنها برای تایید مصوبات استانی قبلی بود بدون اینکه هیچ پروژه عمرانی جدیدی را برای این جلسه آماده کرده باشند».
وی افزود: «نمایندگان استان خوزستان وقتی که احساس کردند که نسبت به آنان توهین شده، جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند».
 در همین رابطه نماینده مردم آبادان نیز اظهار داشت: «برخی از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به دلیل رفتار نامناسب معاون اول رییس جمهوری، جلسه عصر امروز هیات دولت در استانداری خوزستان را ترک کردند».
«سید حسین دهدشتی» در خصوص دلایل بروز این مسئله اظهار کرد: «جلسه با سخنان محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری آغاز شد و نمایندگان به رغم این‌که پیش بینی می‌شد، این جلسات و به ویژه در این زمان باقی مانده از دولت سیاسی و فرمایشی باشد، به جهت احترام در این جلسه شرکت کردند».
وی اظهار کرد: «پس از شنیدن هر بخش از سخنان وزرا در پاسخ می‌گفتند ما هم قبول داریم و باید انجام شود پس انشااله اگر بودجه اش تامین شود انجام می شود و در انتها معاون رییس جمهور با اعلام این‌که تصویب شد و صلوات بفرستید خواستار اتمام کارهای حل نشده استان شد».
وی تصریح کرد: «بنده خطاب به آقای رحیمی گفتم آقای دکتر ببخشید این پروژه ها که در سفرهای قبل مصوب شده بودند الان در این یکی دوماه چه اتفاقی قرار است بیفتد؟» رحیمی در پاسخ بنده گفت: «شما صحبت نکنید وقت صحبت شما نیست و نمایندگان اگر حرفی دارند می توانند در انتهای جلسه  بزنند».
دهدشتی گفت: «من در پاسخ گفتم پس لااقل تکلیف این پروژه های مصوبی که اینگونه از کنارشان رد می شوید را مشخص کنید؟ در ضمن اگر نیازی به حضور ما در جلسه نیست برویم چون شما که برای خودتان همین طور صلوات می فرستید و می روید پس اگر نیازی به صحبت ما نیست الزامی ندارد در جلسه هم باشیم و من جلسه را ترک کردم».