چهارشنبه، فروردین ۲۱، ۱۳۹۲

حمله مصباح به هاشمی: او را حتی در نماز جمعه هم راه نمی‌دهند



آیت‌الله محمد تقی مصباح‌‌یزدی با حمله به هاشمی رفسنجانی و اصلاح‌طلبان گفته است که سران اصلاح‌طلب قطعا رد صلاحیت خواهند شد. وی همچنین با انتقاد از هاشمی رفسنجانی گفته است: «متاسفانه افرادی که از همه‌جا شکست می‌خورند و هیچ جایی آنها را راه نمی‌دهند حتی در نماز جمعه، دم از وحدت می‌زنند.»

روز گذشته سید رضا تقوی رییس «شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور» گفت: «موضوع بازگشت اکبر هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه مطرح نیست و بحث بازگشت دوباره هاشمی به نماز جمعه تمام شده است.»
این موضع‌گیری روز گذشته تقوی واکنش‌هایی را به دنبال داشت. نخست این محسن هاشمی بود که گفت حضور پدرش در نماز جمعه می‌تواند به وحدت منجر شود و کنار گذاردن او از نماز جمعه به این دلیل است که حاکمیت «نگران محبوبیت» هاشمی است.

مصباح‌‌یزدی هم در این خصوص گفت: «متاسفانه افرادی که از همه جا شکست می‌خورند و هیچ جایی آنها را راه نمی‌دهند حتی در نماز جمعه، دم از وحدت می‌زنند.»

به گزارش سایت «رسا» مصباح‌یزدی در دیدار با دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه افزود: «این‌که هر کسی تصمیمی بگیرد و بعد بگوید وحدت؛ این امر نه عقلا صحیح است و نه شرعا و هیچگاه در چنین حالتی وحدت حاصل نمی‌شود.»

محمدتقی مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که صلاحیت رهبران اصلاحات در انتخابات رد خواهد شد.

وی گفته که امروز شانس برنده شدن اصلاح‌طلبان نیست. آنها در موقعیتی هستند که چه کسی را انتخاب کنند که رد صلاحیت نشود، سران آنها که قطعا رد صلاحیت می‌شوند؛ بنابراین اصلاح‌طلبان به دنبال فردی هستند که سابقه نسبتا خوبی داشته و رای بیاورد٬ اما بعید است که مردم به آنها اقبال داشته باشند.

گفتنی است فروردین ماه سال جاری نیز علی فلاحیان٬ وزیر پیشین اطلاعات گفته بود که شورای نگهبان صلاحیت محمد خاتمی و اسفندیار رحیم مشایی را «قطعا» رد خواهد کرد.