دوشنبه، تیر ۳۱، ۱۳۹۲

اندونزی صدور ویزا در فرودگاه‌ را برای ایرانیان لغو کرد



اندونزی به درخواست دولت استرالیا، به طور یکجانبه صدور ویزا برای ایرانیان در فرودگاه‌های خود را لغو کرد.


بر اساس قانونی که در سال ۲۰۰۵ برای ایرانیان صادر شده بود، اتباع ایران می‌توانستند در فرودگاه‌های اندونزی ویزا بگیرند امامحمد فرازنده سفیر جمهوری اسلامی در اندونزی گفته است: «بنابر تصمیم دولت اندونزی، ایرانیانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید برای اخذ ویزا به سفارت اندونزی در تهران مراجعه کنند زیرا در فرودگاه‌های اندونزی به اتباع ایران ویزا داده نخواهد شد.»
وی گفت این اقدام اندونزی، به دنبال «برخی مسائل و مشکلات درباره ایرانیانی که به قصد پناهجویی از مسیر اندونزی استفاده می‌کردند» صورت گرفته است.
فرازنده گفت: این قانون از ۲۰ اوت (۲۹ مردادماه) اجرایی می‌شود.
پیش از این یکی از مقامات مهاجرت اندونزی اعلام کرده بود که دیگر به مسافران ایرانی در فرودگاه‎های این کشور ویزا داده نخواهد شد، زیرا ایرانی‌ها از تسهیلات ویزا «سوء استفاده» می‌کنند و به قصد گردشگری نمی‌آیند بلکه برای راحت کردن مسیر خود برای پناهندگی در استرالیا یا قاچاق مواد مخدر از این ویزا استفاده می‌کنند.
به تازگی پناهجویان ایرانی مستقر در اردوگاه پناهندگی جزیره نائورو دست به شورش زده و ساختمان‌های اداری مرکز پناهندگی را به آتش کشیدند.
تعداد زیادی از مردم محلی برای خواباندن این شورش در حالی که «ساطور و لوله‌های فولادی» در دست داشتند به کمک نیروهای پلیس آمده‌اند.