یکشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۲

جمهوری اسلامی‌از سایه خود هم می‌ترسد: توصیه وزارت اطلاعات به مردم برای سکون و سکوت بیشتر!

vezarate-etellaat

۲۰ تیر ۹۲ – وزارت اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی‌در یک متن بسیار طولانی «توصیه‌های حفاظتی» را برای مردم بر شمرده است که مجموعه آنها از یک سو چیزی جز مراقبت و جاسوسی شهروندان علیه یکدیگر نیست و از سوی دیگر بیانگر موقعیت بی ثبات رژیم است که به ویژه به دلایل اقتصادی از اعتراض و آشوب اجتماعی به شدت هراس دارد.
این توصیه‌ها از محل سکونت و کار و همسایه تا خودرو و تلفن و کامپیوتر و غذا خوردن در رستوران و حرف زدن در خیابان را در بر می‌گیرد.

وزارت اطلاعات چند مورد بهداشتی درباره صرف غذا نیز در این توصیه‌ها قاطی کرده تا از جنبه امنیتی آن بکاهد حال آنکه در همان توضیح آغازین که وزارت اطلاعات درباره «حفظ امنیت ملی» می‌دهد، مشخص است که نخوردن سالاد و سبزی در رستوران ربط چندانی به «امنیت ملی» ندارد.
یادآوری می‌شود که هراس رژیم تنها متوجه «بیگانگان» و یا نیروهای «مخالف» نیست بلکه دار و دسته‌های مافیایی خود رژیم از اقدامات خود علیه یکدیگر نیز به شدت در هراس به سر می‌برند.
جالب اینجاست که بسیاری از این توصیه‌ها را می‌توان در محافظت خود علیه مأموران امنیتی رژیم نیز به کار بست!
این توصیه‌های طولانی و دقیق در عین حال بیانگر گسترش ناامنی در جامعه است که رژیم اسلامی‌از آن برای افزایش بی اعتمادی مردم علیه یکدیگر استفاده می‌کند.
برخی از توصیه‌های وزارت اطلاعات و امنیت رژیم از این قرار است:
هرگز نسبت به آن‌چه که در اطراف شما رخ می‌دهد، بی‌اعتنا نباشید.
 هرگز به افرادی که از پیشینه و اصل و نسبش اطلاع دقیقی ندارید، اعتماد نکنید.
 هرگز به کسانی که بدون دلیل منطقی به شما ابراز علاقه می‌کنند، به ویژه غریبه‌ها اعتماد نکنید.
 هرگز نسبت به کنجکاوی دیگران در امور کاری خود بی‌تفاوت نباشید.
هرگز نسبت به رفتار غیرعادی دیگران (سردی یا گرمی) نسبت به خود، بی‌تفاوت نباشید.
 هرگز در پی برقراری ارتباط با اتباع بیگانه و اعضای سفارتخانه‏‌ها نباشید.
هرگونه ارتباط با اتباع بیگانه بدون اطلاع مسوولین چه در داخل و چه در خارج از کشور، ممکن است شما را اسیر دست اجانب و سرویس‏‌های بیگانه نماید.
 هرگز از وسایل ارتباطی اهدایی از سوی افراد استفاده نکنید.
 هرگز در مکان‏‌های عمومی، باز، ساکت و ثابت با بستگان، دوستان و همکاران به بحث و گفت‏وگو نپردازید.
 هرگز از مسائل عقیدتی غافل نشوید.
هیچ‏گاه از ارتباط با خداوند غافل نشده و در کلیه امور از او یاری بجوئید. زیرا زندگی دنیوی بسیار پرپیچ و خم و مخاطره آمیز بوده و تنها او می‏‌تواند شما را ‏‏در این راه یاری نماید.
تروریست نمی­‌تواند بدون دسترسی به خودروی شما، بمب یا مواد منفجره را در آن کار بگذارد. به همین دلیل اتخاذ اقدامات حفاظتی در مورد سرقت خودروی شما در جاهایی که احتمال دارد هدف حمله تروریستی قرار بگیرید، کاملاً ضروری است؛ لذا به توصیه‌های ذیل توجه کنید:
هرگز در هنگام رانندگی نسبت به اتومبیل‏‌های پشت سر خود بی‌تفاوت نباشید.
 هرگز به مکالمات تلفنی افراد ناشناس اعتماد نکنید.
 هرگز از تلفن‏‌های بی‌سیم در ارتباطات تلفنی استفاده نکنید.
 هرگز از کامپیوتری که دارای اطلاعات محرمانه و با اطلاعات خصوصی است، برای متصل شدن به اینترنت استفاده نکنید.
 هرگز کامپیوتر خود را که حاوی اطلاعات محرمانه یا ‏‏‏‏خصوصی است، جهت تعمیر به افراد متفرقه و ناشناس ندهید.
حتماً نسبت به تعمیرکار کامپیوتر خود اطمینان حاصل نموده و سعی کنید شخصاً هنگام تعمیر حضور داشته باشید.
 هرگز به تماس‏‌های تلفنی از طریق اینترنت اعتماد نداشته باشید.
امروز اغلب تلفن‌‏های خارج از کشور توسط تماس‏‌های تلفنی اینترنتی صورت می‏‌گیرد که کارت‏‌های خدماتی آن‏‌ها ‏در همه جا قابل دسترس می‏‌باشد. از آن‏‌جا که شرکت‏‌های خدمات اینترنت (‌آی- اس- پی) ‌و کشورهای سرویس دهنده (بک بن) توانایی استراق سمع تمامی‌مکالمات تلفنی را دارند، استفاده از این ارتباطات نیز ناامن و غیرمطمئن می‏‌باشد.
 هرگز از مشخصات اصلی خود در محیط اینترنت استفاده نکنید.
در هنگام حضور افراد در خارج از کشور یکی از راه‏‌های به‏ دست آوردن اطلاعات از آن‏‌ها‏، مراجعه به فضای اینترنت می‏‌باشد. در صورتی که مشخصات شما در یک سایت یا ایمیل یا …. مشاهده گردد. اطلاعات با ارزشی نسبت به شما می‏‌تواند به‏ دست آید.
 هرگز در مواقع غیرضروری سیستم خود را به شبکه اینترنت متصل ننمائید.
اغلب در ارتباطات لیزلاین و شبکه‏‌ای‏‏، ارتباط اینترنتی به‏ صورت پیوسته و شبانه‌روزی است. اما با توجه به تهدیداتی که از این طریق برای سیستم شما متصور است، در مواقعی که نیازی به ارتباط با اینترنت ندارید، ‌آن را قطع نمائید تا از گزند هکرها و جاسوسان اینترنتی و عوامل بیگانه در امان باشید. هکرها توانائی فعال‏‌سازی میکروفن و دوربین (‌وب کم) ‌شما را بدون توافق با شما را دارند؛ لذا با توجه به متصل بودن بی‏‌مورد و طولانی‌مدت سیستم شما به اینترنت این‏‌گونه ‏‏‏‏خطرات همواره متصور است.
 بسته یا نامه مشکوک را هیچ‌گاه نباید لمس و جابه جا کرد. وجود چنین اقلامی‌را فوراً به مقامات امنیتی اطلاع داده و افراد را از آن دور کنید. هرگونه جابه‌جایی به ویژه برش نوار دور بسته، بست‏ها، یا هرگونه بسته­‌بندی روی بسته مشکوک، چه­ بسا موجب انفجارِ ابزار گردد.
 هرگز بسته یا نامه مشکوک را باز نکرده و یا در آب قرار ندهید زیرا شاید موجب انفجار آن گردد.
در صورت مشاهده افراد مشکوک، تروریست و خرابکار مراتب را به مراکز امنیتی به ویژه ستاد خبری وزارت اطلاعات به شماره ۱۱۳، اطلاع دهید.
 چنان‌چه دارای دوربین عکاسی یا گوشی تلفن همراه دوربین‌دار هستید، حتی المقدور از آن‌ها و متعلقات‌شان، از جمله خودرو و … تصویربرداری نمایید.
 در صورت امکان بدون این‌که ایجاد حساسیت کنید، آن‌ها را تعقیب و آدرس محل استقرار آن‌ها را کشف نمایید.
 چنان چه شئی مشکوکی را به خودروی دیگران چسبانده یا در مکانی رها نموده‌اند، به آن نزدیک نشده، بلافاصله به افراد مسوول اطلاع دهید.
 هرگز به افرادی که خود را مأمور وزارت اطلاعات معرفی نموده و در مراکز غیررسمی‌با شما قرار ملاقات می‌گذارند، اعتماد نکنید و بلافاصله به ستاد خبری وزات اطلاعات به شماره ۱۱۳ اطلاع دهید.
 هرگز در ارزیابی‌های خود به ظاهر افراد اکتفا نکنید، افراد شیاد هرگز چهره واقعی خود را به شما نشان نخواهند داد.