سه‌شنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۲

استخدام فردی با مدرک تقلبی، به شرط مهارت، اشکال ندارد! فتوای آقا


بر مبنای فتوای آیت‌اله خامنه‌ای
بخشی از جدیدترین فتواهای «آیت‌اله علی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی توسط یکی از خبرگزاری‌های داخل ایران منتشر شد، در بخشی از این فتواها، نظراتی درخور توجه، مانند بی‌اشکال بودن دریافت پول و استخدام توسط کسی که با تقلب مدرک تحصیلی گرفته و منع آموزش موسیقی، حتی آن موسیقی که حلال شمرده می‌شود، وجود دارد.

نمونه‌هایی از فتواهای رهبر جمهوری اسلامی که «خبرگزاری تسنیم»‌ آن‌را منتشر کرده، در زیر آمده است:
آقای خامنه‌ای درباره آموزش موسیقی گفته است: «به‌طور کلى، ترویج موسیقى و تدریس آن و تشکیل کلاس‌هاى موسیقى، هرچند موسیقى حلال باشد، با اهداف عالیه نظام مقدس جمهورى اسلامى سازگار نیست و بهتر است جوانان عزیز وقت باارزش خود را صَرف یادگیرى علوم و فنون لازم و مفید نموده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفریحات سالم، پر نمایند».
وی تراشیدن ریش را جایز ندانسته و درباره ریش معروف به پروفسوری نیز گفته است: «تراشیدن مقدارى از ریش حکم تراشیدن تمام آن را دارد و بنا بر احتیاط حرام است».
«آیت‌اله خامنه‌ای» درباره استفاده از کراوات نظر داده: «به‌طور کلّى، پوشیدن کراوات و دیگر لباس‌هایى که پوشش و لباس غیرمسلمانان محسوب مى‌شوند به‌طورى که پوشیدن آن‌ها، منجر به ترویج فرهنگ منحط غربى شود، جایز نیست».
 در فتوایی دیگر، وی نوشته است: «عمل استمنا در مقام معالجه، در صورتى که درمان، متوقف بر آن باشد و استمنا به‌وسیله همسر ممکن نباشد، اشکال ندارد، ولى براى تشخیص قدرت بر بچه‌دار شدن استمنا جایز نیست مگر ضرورتى ایجاب کند».
رهبر جمهوری اسلامی مشاهده کشتى مردان توسط زنان را «اگر به‌صورت حضورى در میدان کشتى باشد و یا آن را به‌طور زنده و مستقیم از تلویزیون ببینند»، بنا بر احتیاط واجب، جایز ندانسته و درباره فرزندانی که حاصل ازدواج شرعی نباشند نیز گفته است: «ولدالزنا حق حیات و حق تربیت و نفقه تا رسیدن به حد خودکفایى دارد و در عین حال احکام خاص ولد حلال درباره او مترتب نیست».
در فتوایی خواندنی، وی درباره تقلب و استخدام با مدرک تقلبى، نوشته است: «تقلب حرام است ولى اگر شخصى که تقلب کرده است تخصص و مهارت لازم را براى کارى که براى آن استخدام شده دارد و مقررات استخدام رعایت شده، استخدام و دریافت حقوق اشکال ندارد».
«آیت‌اله خامنه‌ای» احضار روح و جن را «اگر براى غرض عقلائى بوده و همراه با امر حرام یا مستلزم آن نباشد»، خالی از اشکال دانسته است.
در این فتواها، هرگونه معاشرت با بهاییان منع شده است.
وی همچنین گفته است: «اگر در خرید کالاهاى شانسى مثل لُپ‌لُپ، کالا را به‌حساب خود کالا مى‌خرد اشکال ندارد اگرچه به امید یافتن جایزه باشد».