سه‌شنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۹۲

روح‌الله حسینیان: اگر جک استراو بیاید به او گوجه پرت می‌کنم


عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه مجلس باید از حضور برخی مقامات غربی در مراسم تحلیف حسن روحانی جلوگیری کند گفت:‌ حضور جک استراو در مجلس با عکس‌العمل نمایندگان همراه می‌شود.


به گزارش «خبرآنلاین» روح‌الله حسینیان با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی در ۱۲ مرداد ماه در مجلس گفت:‌ «مسوولیت برگزاری مراسم تحلیف رییس‌جمهور منتخب بر عهده مجلس بوده و دولت جدید بدون هماهنگی با مجلس نمی‌تواند اقدام به دعوت افراد و مقامات کند.»
این نماینده مجلس با بیان اینکه از نظر قانون، دولت جدید تا قبل از مراسم تحلیف قدرتی برای اتخاذ تصمیم ندارد گفت: «حضور جک استراو در مجلس با عکس‌العمل نمایندگان همراه می‌شود، از این‌رو در صورت حضور این فرد در مراسم تحلیف من با گوجه از او پذیرایی می‌کنم.»
مطهری: اگر بنا بر عذرخواهی جک استراو باشد، اشغال‌گران سفارت انگلیس در تهران هم باید عذرخواهی کنند
در همین حال یک نماینده دیگر مجلس گفت که بهتر از آقای جک استراو در مراسم تحلیف حضور یابد.
به گزارش «تابناک» علی مطهری با اشاره به تمایل جک استراو برای حضوردر تهران گفت: «ایشان امروز در دولت انگلستان سمتی ندارد. اگر چنین شخصیت‌هایی درخواست شرکت در مراسم تنفیذ یا تحلیف رییس جمهور منتخب را دارند چرا مانع شویم؟ گاهی بهبود روابط دولت ها از این طرق امکان پذیر می شود. جمهوری اسلامی ایران نیز می تواند با فرستادن چهره هایی نظیر سیدمحمد خاتمی به برخی کشورها برخی معضلات سیاست خارجی خود را حل و فصل کند.»
وی افزود: «اینکه به محض بردن اسم جک استراو، فورا گفته شود وی خائن است و اول باید عذرخواهی و توبه کند، بی معنا است. درخواست جک استراو برای حضور در مراسم تنفیذ یا تحلیف رییس جمهور منتخب حتی با هدف مذاکره با مسوولان ایرانی، چه اشکالی دارد؟»
علی مطهری در پایان هم در خصوص پیشنهاد محافظه‌کاران برای عذرخواهی جک استراو از مردم ایران گفت: «اگر بنا بر عذرخواهی جک استراو از ملت ایران باشد، اشغال‌گران سفارت این کشور در تهران نیز باید عذرخواهی کنند. اعتدال در چنین شرایطی به این معنا است که با عقل و تدبیر رفتار شود.»