شنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۱

گزارش وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پور شجره از برخوردهای وحشیانه و شکنجۀ وی با شوکر

گزارش وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پور شجره از برخوردهای وحشیانه و شکنجۀ وی با شوکر در حین انتقال از زندان به دادگاه ولی فقیه جهت انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"قرار داده شده است. متن گزارش به قرار زیر می باشد:
روز پنجشنبه چهارم خرداد ماه آقای غلام سرابی قاضی شعبۀ 109 کیفری دادگستری کرج به پرونده من به موضوع اتهام توهین به مقدسات رسیدگی می کرد با احضار من به دادگستری باب گله گذاری ،اظهار دلخوری گشوده بود که چرا من در رسانه ها گفته ام که وی در جلسات دادگاه مرا تهدید کرده است .
این مسئله نزد من آن قدر اهمیت نداشت هر بار اعزام از زندان به دادگاه در واقع نوعی شکنجه است موجبات رنج و آزار برایم فراهم می آورد. ساعت 06:00 بامداد بدون اطلاع قبلی من را از خواب بیدار کرده

و دستها و پاهایم را به زنجیر بسته اند و با اهانت و بی احترامی ماموران به دادگستری اعزام شدم تا ساعت 3 بعد ظهر بدون اینکه اجازه داشته باشم حتی آب بنوشم و یا از دستشویی استفاده کنم مرا با دست بند و پابند به این سو و آن سو کشانده و هرگاه بر اثر درد ناشی از زنجیرهای که پاهایم را بسته اند آهسته حرکت می کردم ماموران با شوکر من را می زدند و عمل می کردند
آقای قاضی برای اینکه مسئولیتی متوجه وی نباشد با حیله ای من را بی مورد و غیر قانونی به دادگاه احضار کرده بود به این صورت که نامۀ اعزام از زندان به دادگستری را شعبۀ 4 اجرای احکام کیفری فرستاده بود که بعدا معلوم شد هیچ کاری با من نداشتند و با این بهانه مرا به شعبۀ 109 کیفری نزد قاضی مربوطه بردند تا ایشان مراتب دلخوری خود را از من عنوان کند.
سیامک مهر (محمد رضا پور شجره)
زندان ندامتگاه کرج
خرداد 139
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net
http://hrdai.blogspot.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com