چهارشنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۱

حجاریان: انقلاب که شد، مادرم هم از زنان بدکاره بازجویی می‌کرد!

imageسعید حجاریان که در هفته‌های اخیر تیتر رسانه‌ها شده است، در تازه‌ترین گفتگوی خود درباره‌ی نحوه ورودش به کمیته، وزارت اطلاعات و فعالیت‌های امنیتی خود در اوایل انقلاب سخنانی را بیان داشته است.
یک هفته پس از آنکه حجاریان به دفاع تمام قد از «اصلاح‌طلبی مد نظر خود و محمد خاتمی» پرداخت و در عین حال اعلام کرد که اصلاحات زنده است و اصلاح‌طلبان قصد ورود به قدرت را ندارند؛ این‌بار وی ناگفته‌هایی را از اوایل انقلاب ۵۷ بیان کرده است.به گزارش «بازتاب امروز» این مشاور عالی اصلاحات در مورد سوابق امنیتی خود گفت: «اسلحه دست مردم زیاد بود و شروع کردند به انتقام‌گیری و دعوا کلانتری نبود و کار ما شده بود راست و ریست کردن امور مردم. مادر من هم آمده بود و کمک می‌کرد و شده بود بازجو زنان بدکاره را می‌گرفتند و می‌آوردند آنجا و مادر من با آنها صحبت می‌کرد.»
وی با بیان اینکه «علاقه‌ای» به کار اطلاعاتی نداشته گفته است که مهدی بازرگان او را رسما اطلاعاتی کرد.
آقای حجاریان در ادامه هم با تبیین شرایط آن زمان گفته است: «اول انقلاب هر کسی یک جا رفته بود، یک سری دنبال پول و پله بودند رفتند سراغ کاخ‌ها، عده‌ای عشق اسلحه داشتند رفتند سراغ پادگان‌ها و ژ-۳ بلند کردند. یک عده دنبال پرونده بودند ریختند ساواک که ردپای خودشان را پاک کنند مثل توده‌ای‌ها و حجتیه‌ای‌ها؛ [بنابراین] با بچه‌های مجاهدین انقلاب» جمع شدیم و «کار اطلاعاتی» را برای «برای حفاظت از انقلاب» آغاز کردیم.
سعید حجاریان در انتها و در خصوص کشت و کشتار اوایل انقلاب هم با تبرئه آن وضعیت چنین گفته است: «در ارتش هم کسانی را که مثلا در حکومت نظامی مردم را کشته بودند شناسایی می‌کردیم و به دادگاه معرفی می‌کردیم. اشکالی داشت؟ برخورد با کسانی که مردم را کشته بودند بد بود؟»
گفتنی است سعید حجاریان هفته‌ی گذشته نیز طی حمله‌ی شدیدی به اکبر هاشمی رفسنجانی گفته بود «هاشمی رفسنجانی مجمع روحانیون را مسخره می‌کرد.. سعی کردم هاشمی فلاحیان را برای وزارت اطلاعات انتخاب نکند که او قبول نکرد.»