چهارشنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۱

رجانیوز اسامی مقامات امضاء کننده نامه جنجالی به خامنه‌ای را فاش کرد

imageسایت رجانیوز با اشاره به ارسال نامه‌ منوچهر متکی و مصطفی پورمحمدی به خامنه‌ای در خصوص خلع ید از دولت محمود احمدی‌نژاد، نوشت که تعداد این افراد «۱۰ نفر» بوده است. این سایت اسامی این افراد را منتشر کرد.
ماجرا از آنجا آغاز شد که اخراجی‌های کابینه‌های دولت نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد با محوریت منوچهر متکی، (که به‌صورتی تحقیرآمیز از وزارت خارجه برکنار شده بود)؛ به همراه مصطفی پورمحمدی (وزیر سابق کشور و عضو هیات مرگ در سال ۶۷) تصمیم گرفتند نامه‌ای به خامنه‌ای بنویسند و در یک سال باقی مانده که به رهبر جمهوری اسلامی بگویند فرمان شما برای «مدارا» با احمدی‌نژاد؛ امکان ندارد و دولت باید خلع ید شود.رهبری که تاکنون به این نامه پاسخی نداده است؛ اما وب‌سایت افراطی رجانیوز نوشت که تعداد امضاء کنندگان این نامه جنجالی بیش از این دو نفر بوده و بسیاری از چهره‌های سیاسی کشور نیز خواهان خلع ید دولت دهم هستند و زیر این نامه را امضاء کرده‌اند.
آن‌طور که رجانیوز «به نقل از منبع مطلع خود» نوشته است ۱۰ وزیر احمدی‌نژاد که توسط او در دولت‌های نهم و دهم برکنار شدند این نامه را امضاء کرده‌اند:
«منوچهر متکی، مصطفی پورمحمدی، علیرضا طهماسبی، سید‌کاظم وزیری‌هامانه، غلامحسین نوذری، داوود دانش جعفری، سیدمحمد جهرمی، محمدمهدی زاهدی، پرویز کاظمی و محمود فرشیدی که به ترتیب سابقه تکیه بر کرسی وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور، صنایع، نفت، امور اقتصادی و دارایی، کار و امور اجتماعی، علوم تحقیقات و فناوری، رفاه و تامین اجتماعی، آموزش و پرورش را داشته‌اند، این نامه را امضا کرده‌اند.»
 منبع مطلع «رجانیوز» تصریح کرده است که در این نامه امضای حسین دهقان، معاون سابق رییس‌جمهور و رییس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشاور کنونی شهردار تهران نیز به چشم می‌خورد.
همچنین سایت خبرانلاین هم از امضای این نامه توسط فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران خبر داد، که این خبر از سوی فرهاد رهبر تکذیب نشده است.
گفتنی است غلامحسین الهام، دکتر سلیمانی، دکتر میرکاظمی، دکتر لنکرانی (هلوی احمدی‌نژاد)، صفار هرندی و علی‌احمدی این نامه را «اقدام زشتی» دانسته‌اند.