یکشنبه، شهریور ۰۵، ۱۳۹۱

هراس رژیم از مردم در آستانه اجلاس «غیرمتعهدها»:

هیچ گاه مقامات رژیم هراس خود را از واکنش پیش بینی ناپذیر مردم به این صراحت نشان نداده بودند آن هم در حالی که تنها دو روز به آغاز نشست پر از بریز و بپاش برخی سران و مقامات عضو «جنبش غیرمتعهدها» باقی مانده و بنا به گزارش های نادقیق و مبهم، میرحسین موسوی، یکی از رهبران «جنبش سبز» به علت عارضه قلبی روانه بیمارستان شده است.
گفتنی است از دیروز که خبر انتقال موسوی به بیمارستان منتشر شده نه مقامات و رسانه های رژیم موضعی گرفته اند و نه حتا طرفداران خود موسوی اطلاعات دقیقی از وضعیت وی دارند. در چنین شرایطی احمد خاتمی، امام جمعه بدنام و منفور تهران و عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان، در گفتگویی با سایت خبرگزاری حوزه، ترس جمهوری اسلامی از معترضان و مخالفان رژیم را که هر روز بر شمار آنها از جمله در بدنه نظام افزوده می شود، به روشنی به نمایش گذاشت.
خاتمی به این خبرگزاری که عنوان «فتنه گران 88 امروز اجلاس عدم تعهدها را نشانه رفته اند» برای گزارش خود برگزیده، گفت: «همان فتنه گرانی که در سال 88 فرصت سوزی کردند و طلایی ترین فرصت ها را برای نظام اسلامی تباه کردند، در پی آن هستند که این فرصت را نیز بسوزانند.»
احمد خاتمی با تکرار توهمی که مقامات و رسانه های رژیم درباره «اهمیت» این اجلاس برای موقعیت بین المللی رژیم به آن دچارند تأکید کرد
که این «یک فرصت ارزشمند برای نظام اسلامی است». وی با خطاب قرار دادن مخالفان و معترضان رژیم به التماس افتاد که: «شما اگر با مبانی نظام اسلامی هم همراه نیستید، چرا با ایران اسلامی مخالفت می کنید و منافع ایران اسلامی را می سوزانید؟ به خود آیید کاری نکنید که پرونده شما سیاه تر از این که هست، شود» و سرانجام حرف دل رژیم را چنین بیان کرد: «بگذارید این اجلاس بدون مسئله و حاشیه به نفع ایران اسلامی رقم بخورد»!
عجز و لابه احمد خاتمی برای سکوت مردم، در حالیست که رژیم تهران را کاملا تعطیل کرده تا مردم یا در خانه ها بمانند و یا به مسافرت بروند حال آنکه این سخنان احمد خاتمی نشانه آن است که خبرهایی از دهان کجی جامعه به گوش مقامات رژیم رسیده که چنین به دست و پا افتاده اند. مدتهاست که در فضای مجازی نیز به تهرانی ها پیام داده می شود که در پایتخت بمانند زیرا شهرستانی ها نیز به تهران خواهند آمد تا در برابر محل های اقامت و اجلاس مهمانان به گردهمایی های مسالمت آمیز برای ازادی زندانیان سیاسی و رعایت حقوق شهروندی و همچنین آزادی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و موسوی کروبی از زندان خانگی بپردازند. گویا این تبلیغات شبکه های مجازی بی اثر نبوده است که هم مسئولان رژیم را به التماس انداخته و هم سپاه و بسیج و نیروهای امنیتی به حال آماده باش در آمده اند تا آبروی جمهوری اسلامی دست کم در برابر مهمانانش بیش از این نرود.