پنجشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۱

ده هزار پزشک در ایران گم شده اند!


ده هزار پزشک در ایران گم شده اند
 در شرایطی که حتا پزشکان نیز کار پیدا نکنند و به مشاغل دیگر روی بیاورند،  و یا به دلایل مختلف کشوری را که ظاهرا روی آینده آنها سرمایه گذاری کرده ترک کنند، وای به حال افرادی که از امکانات به مراتب کمتری برای اشتغال و گذران زندگی برخوردار هستند.
به گزارش سایت «انتخاب» علیرضا زالی، معاون سازمان نظام پزشکی ایران، از «گم شدن» بیش از ده هزار فارغ التحصیل پزشکی در پنج سال گذشته خبر داد. زالی در یک نشست خبری گفت: «ده هزار پزشک کشور گم شده اند». وی با اشاره به اینکه آماری از پزشکان مهاجرت کرده در دست نیست، دلیل دیگر گم شدن دانش آموختگان پزشکی را تغییر شغل اعلام کرد و از آن به عنوان عدم «تمایل برای اشتغال در حرفه پزشکی» یاد کرد. حال آنکه کسی که سال ها زحمت می کشد و در رشته پزشکی فارغ التحصیل هم می شود، خیلی پیش از اینها باید به «عدم تمایل» خود پی برده باشد.
واقعیت این است که امکانات محدود کننده برای اشتغال، بسیاری از دانش آموختگان از جمله پزشکان را وا می دارد تغییر شغل بدهند و یا مهاجرت کنند. به گزارش «انتخاب» معاون نظام پزشکی هم چنین از «سرخوردگی و ناامیدی» در میان بخش زیادی از جامعه پزشکی به ویژه دانش آموختگان جوان رشته های پزشکی خبر داد.  زالی به اینکه چند درصد از پزشکان «گم شده» زن یا مرد هستند اشاره ای نکرد.
کیهان آنلاین