سه‌شنبه، فروردین ۰۶، ۱۳۹۲

خاتمی: آیت‌الله خامنه‌ای به مردم نگفته بود به احمدی‌نژاد رای بدهند


احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان با اعلام اینکه آیت‌الله خامنه‌ای هرگز به مردم نگفته بود به محمود احمدی‌نژاد رای بدهند گفت ما حدس می‌زدیم احمدی‌نژاد نزدیک به رهبری باشد.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» آقای خاتمی با بیان اینکه مقام رهبری تاکنون در هیچ مکانی نگفته‌اند مردم به احمدی‌نژاد رای دهند گفت: «ما به عنوان ۲۴ میلیون نفر که به احمدی‌نژاد رای داده‌ایم حدس می‌زنیم که اگر از این جریان حمایت کنیم این جریان نزدیک به مواضع ولایت است و ما تا عمر داریم این مسیر ولایتمداری را دنبال می‌کنیم.»

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حوادث سال ۸۸ هم گفت: «جریان فتنه درصدد بود تا حریم حجت شرعی را بشکند اما مردم در  ۹ دی جواب کوبنده به آن دادند و فتنه را جمع کردند.»

خاتمی در ادامه و در انتقاد از اسفندیار رحیم مشایی هم گفت: مشایی می‌گوید اسلام نمی‌تواند محور وحدت در جامعه باشد اما مکتب ایرانی می‌تواند، که این حرف‌ها مورد پذیرش ما نیست.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برخی از اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص مشایی و دادن صفاتی در حد اولیاء به وی و همچنین شهید اعلام کردن هوگو چاوز و مطرح کردن موضوع رجعت آن با عیسی مسیح بیان داشت: ورود به مسائل مذهبی کار احمدی‌نژاد نیست.

وی همچنین مواضع احمدی‌نژاد در خصوص مساله حجاب را مورد پذیرش علما و مراجع ندانست و بیان داشت: این تهمت است که بگوییم ائمه جمعه به زور می‌خواهند چادر بر سر زنان ما کنند.

خاتمی در پایان و در خصوص اختلافات آیت‌الله خامنه‌ای و احمدی‌نژاد پیرامون عزل و نصب وزیر اطلاعات هم گفت: «احمدی‌نژاد در قضیه وزیر اطلاعات در اعتراض به فرمایشات رهبری ۱۰ روز در خانه نشست آن‌گاه در مجلس می‌گوید احمدی‌نژاد و خانه نشینی؟ او باید بداند که همه حیثیت ریاست جمهوری‌اش متعلق به رهبر معظم انقلاب است.»