جمعه، اسفند ۱۱، ۱۳۹۱

سپاه در برابر دولت؟

سپاه در برابر دولت؟ پس از «ضدانقلاب» و «بیگانگان» و «فتنه گران» اینک «دولت» مسؤول ناآرامی ها و اعتراض های مردم قلمداد می شود
پس از «ضد انقلاب» و «بیگانگان» و «فتنه گران» اینک «دولت» مسؤول ناآرامی ها و اعتراض های مردم قلمداد می شود!


چهارشنبه شب 9 اسفند کشاورزان اصفهان در اعتراض به کمبود آب کشاورزی در فلکه خوراسگان دست به اعتراضات گسترده ای زدند که به درگیری بین آنها و نیروهای انتظامی و شبه نظامی انجامید (در یوتیوب ببینید). بعد از ظهر دیروز 10 اسفندسایت سپاه پاسداران استان اصفهان به روایت معمول رژیم، اعتراض و تظاهرات و درگیری ها را به «عده ای افراد سودجو و فریب خورده» نسبت دادو از سوی دیگر مسؤولین دولتی را «مقصر» دانست که «با بی توجهی به خواسته های کشاورزان شرق اصفهان وضع نابسامانی را برای این افراد زحمتکش به وجود آوردند».
سایت سپاه پاسداران اصفهان همچنین می نویسد که این کشاورزان با وجود اعتراض، «هیچ راه حل و کمک دائمی را از هیچ یک از مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری دریافت نکرده اند».  به گفته مسؤلان امنیتی اصفهان، 35 نفر در درگیری امنیتی ها با کشاورزان زخمی شدند. به نظر می رسد پس از ردیف «متهمانی» که به طور معمول در بروز اعتراضات به نابسامانی های اقتصادی و معیشتی مقصر اعلام می شوند، اینک در درگیری ها و رقابت های داخلی و مافیایی رژیم «دولت» نیز به صف این متهمان و مقصران می پیوندد و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری که قرار است اواخر بهار 92 انجام شود، به یک «مبارزه انتخاباتی» داغ تبدیل می شود.
گذشته از آنکه گروهی از دلبستگان رژیم همواره کوشیده اند تا «تقصیر» شرایط فعلی را نه رژیم بلکه «دولت احمدی نژاد» قلمداد کنند، ظاهرا خود رژیم نیز این راه را برای برداشتن بار مسؤولیت از شانه های رهبری و زمامداران مافیایی، مفید و مناسب تشخیص داده است.