چهارشنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۲

عسکراولادی: قفل مساله‌ی موسوی و کروبی باید باز شود


حبیب‌الله عسکراولادی می‌گوید موضوع میرحسین موسوی و مهدی کروبی قفلی است که اگر باز نشود در انتخابات آینده مشکلاتی به بار خواهد آورد.

بسیاری از تحلیل‌گران سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در روز نخست فروردین که گفت: «در انتخابات همه سلیقه‌ها و جریان‌های معتقد باید مشارکت کنند و این موضوع هم حق و هم وظیفه است» را چراغ سبز به اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات دانسته‌اند.
اما مشکل اصلاح‌طلبان که در تردید و دودلی برای ورود به انتخابات به‌سر می‌برند، نه ساختار استبدادی جمهوری اسلامی، که حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی است.
در این راستا به نظر می‌رسد حبیب‌الله عسگراولادی به کمک آنان آمده و به‌گونه‌ای فضا را تلطیف کرده است. او که در ماه‌های گذشته هم به حمایت از سران جنبش سبز پرداخته بود در تازه‌ترین اظهارنظر گفته است موضوع موسوی و کروبی «قفلی» است که «اگر باز نشود در انتخابات آینده هم دچار مشکل خواهیم شد.»
عسگراولادی سال گذشته نیز گفته بود موسوی و کروبی را «سران فتنه» نمی‌داند که اظهارات وی با انتقاد و اعتراض گروهی از محافظه‌کاران مواجه شده بود.
در همین حال اسفندیار رحیم‌مشایی هم که از چندی قبل استارت انتخاباتی خود را پس از یک سال سکوت زده است در تازه‌ترین اظهار نظر گفته است مردم باید بدانند دولت ذره‌ای در برابر هر تلاش مذبوحانه‌ای برای ایجاد خدشه در سلامت انتخابات کوتاه نخواهد آمد.
به گزارش ایرنا مشایی با بیان اینکه فشار برای حضور انتخاباتی دولتی‌ها خیلی زیاد است ادعا کرده است که محبوبیت دولت احمدی نژاد خیلی زیاد است و از این رو مردم فشار می‌آورند تا دولت کاندیدا معرفی کند.
مشایی که مهم‌ترین کاندیدای مد نظر احمدی نژاد در انتخابات آینده است، با انتقاد از صداوسیما، گفت: «این رسانه در آستانه انتخابات از لحاظ جانبداری از نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری خوب عمل نکرده و این سابقه خوبی برای آن نیست.»