چهارشنبه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۲

کامنت روی کامنت، قابلیت جدید فیس‌بوک

image
فیس‌بوک دوشنبه اعلام کرد امکان تازه‌ای را افزوده است که کاربران بتوانند جواب‌هایشان به کامنت‌ها را به صورت مستقیم در صفحه کامنت بگذارند.

اضافه شدن این امکان بعد از آن صورت می‌گیرد که ماه‌ها این سیستم بررسی و خطازدایی شده است. تا به حال برای «ریپلای» کردن به صورت ستونی پشت سر هم کامنت ها ردیف می‌شدند و جز امکانی به نام «منشن کردن»، جایگاه این کامنت‌هایی که در پاسخ به کامنت‌های قبلی درج شده بود، مغشوش به نظر می‌رسید.

این امکان تازه برای کاربرانی مناسب است که صدها یا هزاران دوست دارند و ده‌ها کامنت زیر نوشته‌های‌شان درج می‌شود و در آن ها بحث در می‌گیرد.

در وبلاگ رسمی فیس‌بوک، درج شده است که شما و خوانندگان شما این قابلیت را خواهند داشت که کامنت‌های خود را تفکیک کنند. این راهی ساده‌تر برای شمایی است که می‌خواهید به طور مستقیم به یکی از کامنت‌گذاران دیگر در بحثی شرکت کنید.
در حال حاضر این امکان در صفحه‌های هواداری در فیس‌بوک افزوده شده است ولی این قابلیت به صفحات پروفایل اعضا داده نشده است. فیس بوک قصد دارد در آینده نزدیک این امکان را برای تمام صفحاتی که بیشتر از ۱۰ هزار دنبال کننده دارند، برقرار کند اما مدیران صفحات می‌توانند این قابلیت را لغو کرده و در صورت عدم تمایل از آن استفاده نکنند.
این قابلیت برای کاربرانی که با مرورگرها از فیس بوک استفاده می‌کنند در حال فراهم شدن است، اما به زودی در اپلیکیشن‌های موبایل هم قابل استفاده خواهد بود.