دوشنبه، اسفند ۱۴، ۱۳۹۱

«کودتای» احمدی‌نژاد و حمله‌ی هم‌زمان موتلفه و دیگر رسانه‌ها به رییس دولت


حزب موتلفه با انتشار یادداشتی محمود احمدی‌نژاد را متهم به تلاش برای «کودتای اجتماعی» با هدف باقی ماندن در قدرت کرد. یک فرمانده بسیج هم با حمله به احمدی‌نژاد گفت تیم رییس دولت مشغول مذاکره با آمریکا است. شب گذشته نیز مستندی درباره‌ی بنی‌صدر از تلویزیون پخش شد که امروز عسگراولادی از پخش آن تشکر کرد. در همین حال علی لاریجانی هم از «مشی فکری» عسگراولادی تشکر کرد.

هفته‌نامه «شما» ارگان حزب موتلفه در تحلیلی با عنوان «کودتای اجتماعی» بدون اینکه نامی از رییس جمهور و یا اعضای دولت دهم ببرد، با اشاره‌هایی آشکار محمود احمدی‌نژاد را متهم کرد که به دنبال ایجاد یک «کودتای اجتماعی» در کشور است.
 این هفته‌نامه با بر شمردن ۱۱ خصوصیت عامل «کودتای اجتماعی» به‌طوری مستقیم دولت دهم و رییس آن را هدف قرار داده است.
یادداشت نویس ارگان حزب موتلفه جدولی طراحی کرده است که در آن روش‌ها، اهداف و نتیجه نهایی رفتارهایی عاملان چنین کودتایی را ذکر کرده است، که تمام این نشانه‌ها را می‌توان در رفتارهای دولت دهم و رییس جمهور یافت.
در این یادداشت آمده است که عامل چنین کودتایی کسی است که «همه را ارباب‌زاده می‌داند و خود و دوستانش را مردمی‌نژاد!»
یادداشت نویس عنوان کرده است که «شما با یک مدیر ناتوان روبه‌رو نیستی بلکه مدعی مدیریت جهان است و در هر مجمع جهانی طرح و برنامه دارد و می‌گوید باید جهان را مدیریت کنیم!»
در همین حال شب گذشته مستندی با عنوان «سرانجام نامبارک» در باره‌ی بنی‌صدر از تلویزیون ایران پخش شد که امروز واکنش عسگراولادی را به همراه داشت.
به گزارش خبرگزاری مهر حبیب‌الله عسگراولادی با اشاره به این «مستند» که دیشب از شبکه اول سیما پخش شد و در آن «صحنه‌هایی از نافرمانی بنی صدر از امام نشان داده شد»؛ گفت: این صحنه‌ها ترجمه‌ای از امروز کشور ما است برای مسوولان به‌خصوص قوه مجریه باید بسیار عبرت انگیز باشد.
علی لاریجانی هم در جای و سخنان دیگری با قدردانی از مواضع عسگراولادی گفته است «در وجود آقای عسگراولادی نمادی از یک عمر مبارزه برای حکومت اسلامی [وجود دارد] و وی فراز و فرودهای سنگینی را درک کرده است و همیشه هم وی همین حال حسن خلق را در مسیر مبارزه داشته است؛ عسگراولادی یک رجل سیاسی تراز جمهوری اسلامی و تربیت یافته مکتب اصولی فکری است.»
در رویدادی دیگر وب‌سایت مشرق هم به بازخوانی شرایط عزل بنی‌صدر پرداخته و نوشته است در آن زمان علی خامنه‌ای یکی از پیگیرترین‌ها برای طرح عدم کفایت بنی‌صدر بوده است.
و در خبر آخر هم رضا سراج٬ فرمانده سابق سازمان بسیج دانشجویی با حمله به محمود احمدی‌نژاد و عملکرد وی گفته است که تیم رییس دولت دهم در حال حاضر مشغول مذاکره با آمریکا است.
به گزارش «تسنیم» وی افزوده است پالس‌هایی را در سخنرانی ۲۲ بهمن احمدی‌نژاد و در عکس یادگاری گرفتن وی با تیم ملی کشتی آمریکا در تهران با پشت زمینه پرچم آمریکا را داریم می‌بینیم.
سراج همچنین با اشاره به ماجرای جنجالی استیضاح وزیر کار و متعاقب آن، واکنش خامنه‌ای گفت: «به محض اینکه آقا فرمودند این کاری که در یکشنبه سیاه در مجلس انجام شد، خلاف شرع و سوگند به قانون اساسی و میثاق بود، تیم احمدی‌نژاد به شبکه وبلاگی‌شان دستور دادند که قداست شکنی کنند. و در یکی از وبلاگ‌ها کسی نوشت که عدل جزو اصول دین است، ولی ولایت فقیه جزء اصول دین نیست، پس ما به خاطر عدالت می‌توانیم از ولایت فقیه عبور کنیم.»