جمعه، فروردین ۰۲، ۱۳۹۲

خامنه‌ای: رییس جمهور بعدی نقاط ضعف رییس جمهور فعلی را نداشته باشد


رهبر جمهوری اسلامی امروز در سخنانی در مشهد در خصوص مسائل جاری ایران، انتخابات آتی ریاست جمهوری و «دشمنان» جمهوری اسلامی سخن گفت و اعلام کرد که «لانه‌ی اصلی توطئه علیه ایران آمریکاست.» آقای خامنه‌ای همچنین با اشاره به انتخابات گفت رییس جمهور بعدی نقاط ضعف رییس جمهور فعلی را نداشته باشد.

به گزارش ایسنا آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه پیشنهاذ مذاکره، یک «تاکتیک آمریکایی» برای افکار عمومی دنیا و ایران است گفت: «همین‌جا بگویم، از جمله تاکتیک‌های تبلیغاتی این است که گاهی شایع می‌کنند که از طرف رهبری کسانی با آنان مذاکره کرده است، دروغ محض است، تاکنون از طرف رهبری هیچ‌کس با آنها مذاکره نکرده است. دولت‌ها پیش از این البته مذاکرات مقطعی داشته‌اند که به دولت‌ها ربط داشته، دولت‌ها هم باید خط قرمز رهبری را عایت می‌کردند و الان هم وظیفه دارند که رعایت کنند.»

گزیده سخنان مهم آقای خامنه‌ای به شرح ذیل است
:

* آمریکایی‌ها پیغام می‌دهند قصد تغییر نظام را نداریم، ما نگران نیستیم شما قصد تغییر نظام را دارید یا ندارید، روزی که  قصد تغییر را داشتید هیچ کاری نتوانستید بکنید بعد از این هم نخواهید توانست.

* امروز یک شبکه تبلیغاتی بسیار عظیم با هزارن رسانه مشغول به کار است تا با انکار پیروزی‌های ملت و بزرگ کردن ضعف‌ها و پنهان کردن قوت‌ها اثبات کند در کشور ایران پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

* لانه اصلی توطئه علیه ایران، آمریکاست. این از لطایف عالم است که با ما دشمنی می‌کنند و می‌گویند نفهمید که ما با شما دشمنی می‌کنیم.

* چنانچه اسراییل غلطی بکند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.

*دولت انگلیس خبیث هم با ملت ایران دشمنی می‌کند، منتها دولت انگلیس نقش مکمل دشمنی را با ملت ایران ایفا میکند و استقلالی از خودش ندارد.

*ما با دولت و کشور فرانسه مشکلی نداشتیم، نه در طول تاریخ، نه در دوران حاضر. اما سیاست غلط از زمان سارکوزی که دولت امروز فرانسه‌‌ همان راه را می‌رود، دشمنی با ملت ایران است که این کاری غلط، غیر مدبرانه و ناهوشمندانه‌ای است.

* همه جریان های معتقد به جمهوری اسلامی باید در انتخابات شرکت کنند، هم حق است و هم وظیفه.

* همه باید در مقابل قانون در مسئله انتخابات و غیرش، تسلیم رای قانون باشند. تمکین در مقابل قانون کنند. حوادثی که در سال ۸۸ پیش آمد و برای کشور ضایعه آفرین بود. همه به این خاطر بود که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند.

* آنچه برای رییس جمهور آینده مهم است این است که باید امتیازهای کسبی و ممکن الخصول رییس جمهور قبلی را داشته و منهای نقاط ضعف او.