پنجشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۹۱

پاپ فرانسیس موفق به شکست رکورد توییتری اوباما نشد

image
خبر انتخاب پاپ دیروز توییتر را از آن خود کرده بود، اما پاپ فرانسیس موفق به شکستن رکورد پیشین توییتری که از آن باراک اوباما است نشد.

دیروز خوراک توییتر پر بود از خبر‌های گوناگون درباره‌ی انتخاب خورخه ماریو گولیو به عنوان پاپ جدید. به گفته‌ی توییتر، ۷ میلیون توییت در روز چهارشنبه ۲۳ اسفند مربوط به انتخاب گولیوی آرژانتینی به سمت رهبری کلیسای کاتولیک بودند. در طی روز تعداد توییت‌ها رو به رشد بود و در اوج خود پاپ رکورد ۱۳۲,۰۰۰ توییت در هر دقیقه را از آن خود کرد
پاپ فرانسیس متولد آرژانتین، اولین پاپ از آمریکای لاتین و فرقه ژوزئیت‌ها (یسوعین‌) است که رهبری کلیسای کاتولیک رومی را بعهده می گیرد. وی نام فرانسیس اول را برای خود برگزید.
اما رکورد پیشین از آن رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما است و پاپ فرانسیس موفق به شکست آن نشد. در شب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ۲۳۷,۰۰۰ توییت در هر دقیقه درباره‌ی اوباما به ثبت رسید و حدود ۲۰ میلیون توییت فرستاده شد. 

اگر پاپ نتواند رکورد اوباما را بزند، به احتمال قوی رئیس جمهور آمریکا حالا حالاها رکورددار این شبکه‌ی اجتماعی باقی خواهد ماند. 

اما پاپ فرانسیس رکورد دومین تعداد توییت را از آن خود کرد. پیش از آن کنسرت تجدید دیدار «اسپایس گرلز» با ۱۱۶,۰۰۰ توییت و شکستن رکورد دو صد متر به دست اوسین بولت در المپیک لندن با ۸۸,۰۰۰ توییت رده‌‌های دوم و سوم را از آن خود کرده بودند.

در پایان شب حساب رسمی توییتر پاپ، اولین توییت خود را فرستاد و خبر انتخاب فرانسیس را اعلام کرد. این توییت تا کنون ۸۰,۰۰۰ بار «ری‌توییت» شده است.