پنجشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۹۱

فرماندار تهران: شرایط تهران خاص است؛ بسیج و پلیس برای انتخابات در آماده‌باش هستند


عیسی فرهادی، فرماندار تهران شرایط امنیتی تهران را «خاص» اعلام کرده و گفته است در روز انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ هزار نیروی انتظامی در سطح شعبه‌های انتخاباتی شهر مستقر خواهند شد و دو تیپ از نیروی انتظامی آماده‌باش خواهند بود.

به گزارش ایسنا، آقای فرهادی گفته است هر حرکت سیاسی انتخاباتی که در تهران می‌خواهد انجام شود از جمله نشست‌های خبری نامزد‌ها حتما باید مجوز فرمانداری تهران را داشته باشد.
وی با بیان اینکه «ما تاکنون به هیچ‌کس مجوز نداده‌ایم» افزود اگر تاکنون میتینگ و یا جلسات انتخاباتی برگزار شده غیرقانونی بوده است.
فرماندار تهران با بیان اینکه «شرایط خاصی در تهران حاکم است» افزوده دو تیپ از یگان‌های نیروی انتظامی در تهران آماده‌باش خواهند بود. از طرفی ۲۲ گردان عاشورا از بسیج مستضعفین آماده باش هستند.
فرهادی در بخش دیگری از سخنان خود هم گفته است: «حتما عده‌ای در انتخابات ۹۲ ایجاد شبهه می‌کنند که البته از همین حالا نیز این کار را انجام می‌دهند. وقتی برخی کاندیدا به این نتیجه رسیدند که صلاحیت ندارند می‌گویند که انتخابات آزاد نبوده است، اما اینکه آیا شبهات صحت دارد یا نه از صفر تا صد دروغ محض است.»
وی با بیان اینکه ما در انتخابات ۸۸ هزینه سنگینی پرداخت کردیم افزود: برای ما مهم است که انتخابات شیشه‌ای و شفاف برگزارکنیم، گرچه انتخاباتی که تاکنون برگزار شده‌اند شفاف بوده‌اند، اما کمتر به بعد مردمی بودن آن پرداخته شده است.
گفتنی است قرار است یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هم‌زمان روز ۲۴ خرداد برگزار شود. فرماندار تهران گفته است که شمارش آرا در دو انتخابات دستی خواهد بود، روز ۲۵ خرداد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و سه تا چهار روز بعد نتیجه انتخابات شورهاهای شهر و روستا اعلام خواهد شد.
تاکنون محسن رضایی، علی فلاحیان، منوچهر متکی، حسن روحانی، یحیی آل‌اسحاق و برخی دیگر نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند و امروز نیز محمدرضا باهنر هم در مشهد کاندیداتوری خود را اعلام کرد.
به گزارش فارس باهنر با اعلام کاندیداتوری‌اش گفت که  ۶۰ درصد حوادث مهم در تشکیل ذهنیت افکار عمومی در پانزده روز پایانی مانده به انتخابات شکل می‌گیرد.
در همین حال امروز آیت‌الله مهدوی‌ کنی٬ رییس مجلس خبرگان هم به محافظه‌کاران توصیه کرد: «با گذشت، برای رسیدن به اصلح ائتلاف کنند و حداکثر ۲ نامزد داشته باشند.»