جمعه، فروردین ۲۳، ۱۳۹۲

لپ تاپ دزدیده شده در لندن، سر از تهران در آورد

image
عکس‌هایی از کاربر یک لپ‌تاپ سرقت شده در اینترنت منتشر شد که ۳ هزار مایل دورتر از محل سرقت خود، در ایران در حال استفاده است. پیش از دزدیده شدن لپ‌تاپ او یک برنامه ۱۵ دلاری به نام Hidden App روی آن نصب کرده بود که دزدیده شدن یک دستگاه را ردیابی می‌کند.

صاحب حقیقی این لپ تاپ یک انیماتور مستقر در لندن است که «دوم دلتورتو» نام دارد. او از این دستگاه مک‌بوک خود برای کار انیمیشن استفاده می کرده است.
پیش از دزدیده شدن لپ‌تاپ او یک برنامه ۱۵ دلاری به نام Hidden App روی آن نصب کرده بود که دزدیده شدن یک دستگاه را ردیابی می‌کند.
زمانی که سارق یا استفاده کننده بعدی، به اینترنت متصل شود عکس‌هایی از او با استفاده از دوربین لپ‌تاپ منتشر می‌کند و اطلاعات جغرافیایی او را در اختیار صاحب قبلی و به احتمال زیاد اصلی‌اش می گذارد.
این لپ‌تاپ در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) از او سرقت شد. حالا عکس‌هایی منتشر شده که صاحب جدید آن در تهران در حال استفاده از این دستگاه است.

«دلتورتو» در ابتدا اعلام کرد قصد دارد این دستگاه را از طریق پلیس اینترپل پس بگیرد. او وبلاگی در شبکه تامبلر ساخت و عکس‌های استفاده کنندگان از لپ تاپ را منتشر کرد. این وبلاگ به سرعت طی روز گذشته به یکی از صفحات پربیننده وب تبدیل شد.

از آنجایی که احتمال می‌رود بازار سیاه فروش لپ‌تاپ‌ها در ایران گاهی جنس سرقتی را بفروشند، خانواده‌ای که عکس‌هایی از آنها منتشر شده با دلتورتو تماس گرفته و اعلام کردند حاضرند این دستگاه را برای او پس بفرستند، پس از این اتفاق بود که او در یادداشتی در وبلاگ خود از انتشار عکس‌ها عذرخواهی کرد و اعلام کرد به زودی دستگاه به احتمال زیاد به صاحبش بازخواهد گشت.