جمعه، فروردین ۳۰، ۱۳۹۲

به گوگل بگویید بعد از مرگ، با اطلاعاتتان چه کند


image
گوگل روز به روز ما را وابسته به خود می کند و چت ها، ایمیلها، فایل های متنی، تصویری، ویدئویی و دار و ندار ما را در اختیار می گیرد، اما پس از مرگ ما با این اطلاعات چه می کند؟

در زندگی عادی ما به دفترخانه‌ها می‌رویم و وصیتنامه می‌نویسیم، هر از گاهی ممکن است آن را تمدید کنیم و یا تغییر دهیم. گوگل هم چنین سیاستی را در قبال ما در پیش گرفته است.
 .را رونمایی کرده که به همین منظور ساخته شده است «Inactive Account Manager» گوگل در وبلاگ رسمی خود سرویسی به نام
خود گوگلی‌ها اذعان کرده‌اند که خدمت تازه آنها نام جذابی ندارد، البته وصیتنامه نویسی به هر حال کار خیلی جذابی هم نیست.
با استفاده از این صفحه کاربران گوگل (و سرویس‌های تابعه مانند جیمیل، یوتیوب، گوگل درایو و ...) می‌توانند بگویند که پس از مرگ آنها چه بر سر اطلاعات آنها در این سرویس‌ها بیاید.
برای مثال شما می‌توانید انتخاب کنید که همه اطلاعات پاک شود. در آن صورت بعد از ۳، ۶ و یا ۱۲ ماه از فوت شما اطلاعات پاک می‌شود. یا می‌توانید درخواست کنید که همه اطلاعات به یک دوست یا خویشاوند مورد اعتمادتان منتقل شود.
 در آن صورت عکس‌هایی که روی سرویس پیکاسا گذاشته‌اید، یا اطلاعاتی که در گوگل درایو ذخیره کرده و ایمیل‌هایی که ماندگاری پس از شما برایتان مهم است، در اختیار آن فرد قرار می‌گیرد.
سیستم قبل از هر تغییری، در موعد مقرر به شما خبر می‌دهد. اگر زنده بودید و تایید کردید که زنده‌اید که هیچ، اگر نه عملیاتی که بخواهید روی آن انجام می‌شود.