جمعه، فروردین ۳۰، ۱۳۹۲

یکی از متهمان انفجار بوستون کشته شد


201341965559453734_20
در نخستین ساعات بامداد جمعه نوزده آوریل به وقت محلی، مقامات ایالت ماساچوست آمریکا اعلام کردند که یکی از متهم‌های بمب‌گذاری در جریان مسابقات ماراتون بوستون، طی درگیری با پلیس در محله «واترتاون»، حومه‌ی بوستون کشته شده و دومین متهم نیز گریخته و در این محله تحت محاصره قرار دارد.


تیمی از پلیس‌های محلی و فدرال در جستجوی متهم دوم هستند. پلیس از ساکنان واترتاون خواسته است تا در هر جا که هستند پناه بگیرند، درهای خانه‌ها را قفل کرده و از پنجره‌ها دوری کنند.
مقامات ماساچوست سرویس‌های حمل و نقل عمومی را در منطقه خلیج ماساچوست متوقف کرده‌اند. دو متهم، اقدام به قتل یک افسر پلیس کرده و به سوی افراد این نیرو مواد منفجره پرتاب کردند. یکی از متهم‌ها بر اثر جراحات ناشی از درگیری در بیمارستان جان سپرد و دیگری موفق شد تا فرار کند.
آسوشیتدپرس به نقل از منابع خود، گزارش داده که مظنون فراری اهل ناحیه ای نزدیک به چچن در روسیه است و نام او «ژوخار تزارنا اُف»، نوزده ساله است. وی دست کم یک سال در آمریکا به صورت قانونی زندگی می کرد و ساکن «کمبریج» ماساچوست بود. هویت فرد کشته شده نیز «تامرلان تزارنااُف»، بیست و شش ساله، اعلام شده است.
روز گذشته، پلیس فدرال آمریکا با انتشار تصاویر دو تن از مظنونان بمب‌گذاری‌های دوشنبه بوستون، از شهروندان این کشور خواست تا برای شناسایی آنان به مقامات امنیتی این کشور کمک کنند.
وقوع چند انفجار نزدیک به خط پایان مسابقات ماراتن بوستون، روز دوشنبه پانزدهم آوریل، دست کم سه تن را کشت و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد. یکی از کشته‌شدگان، کودکی هشت ساله بود.