دوشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۹۱

یوتیوب در سالی که گذشت


image
بررسی پربیننده‌ترین ویدئو‌های یوتیوب در سال میلادی ۲۰۱۲. همه می‌دانندکه یوتیوب تبدیل به بزرگترین و برترین رسانه ویدئویی در سطح اینترنت گردیده است که در آن از کنسرت‌های خوانندگان مورد علاقه خود تا تظاهرات در سرتاسر جهان را می‌توانید به آسانی مشاهده کنید. تا قبل از سال ۲۰۱۲ پر بازدیدترین ویدئو Justin Bieber - Baby ft. Ludacris با ۸۱۳ میلیون بازدید بوده است که اگر نتایج را محدود به سال گذشته بکنیم به ویدئو Jennifer Lopez - On The Floor ft. Pitbull با ۶۳۰ میلیون بازدید می‌رسیم.

اما سال ۲۰۱۲ برای یوتیوب سالی بزرگ و شگفت انگیز بوده است. تماشای بیش از ۴ میلیارد ساعت در ماه، و همچنین پیوستن میلیون‌ها تن از سازندگان با استفاده از کانال یوتیوب برای آزمایش با اشکال ابتکاری از سرگرمی از اتفاقات این سال هستند.
اینجا نگاهی داریم به ویدئوهای پربازدید یوتیوب در سال ۲۰۱۲:
در سال ۲۰۱۲ «گنگ‌نم ستایل» از PSY که به طرز حیرت‌آوری یوتیوب را متحول کرد و رکورد ۹۹۱ میلیون بازدید را شکست. (الان از یک میلیارد نفر هم فراتر رفته!)
  • ویدئو «Somebody That I Used to Know» کاور شده از Gotye  به همراه Kimbra توسط Walk off the Earth با رکورد ۱۴۱ میلیون بازدید.
  • ویدئو «KONY2012» توسط بنیاد invisible children با رکورد ۹۵ میلیون بازدید.
  • ویدئو «Call me maybe» کاور شده از Carly Rae Jepsen توسط Carlos Pena (باحضور جاستین بیبر و سلنا گومز) با رکورد ۵۵ میلیون بازدید.
  • ویدئو «Epic Rap Battles Of History Season 2» توسط ERB (با هنرنمایی Alphacat در نقش باراک اوباما و Nice Peter در نقش آبراهام لینکلن و EpicLLOYD در نقش میت رامنی) با رکورد ۴۶ میلیون بازدید.
  • ویدئو « a Dramatic Surprise On a Quiet Square» توسط turnerbenelux که برای شروع شبکه تلویزیونی TNT در بلژیک ساخته شد با رکورد ۴۰ میلیون بازدید.
  • ویدئو « Why You Asking All Them Question» توسط SpokenReasons با رکورد ۴۰ میلیون بازدید.
  • ویدئو « Dubstep Violin- Lindsey Stirling- Crystallize» توسط Lindsey Stirling با رکورد ۳۹ میلیون بازدید.
  • ویدئو « Facebook Parenting: For the troubled teen» توسط Tommy Jordan با رکورد ۳۶ میلیون بازدید.
  • ویدئو « Felix Baumgartner's supersonic freefall from 128k' - Mission Highlights» توسط ردبول که درباره عملیات پرش Felix Baumgartner از ارتفاع ۳۹ کیلومتری سطح زمین است با ۳۱ میلیون بازدید.
مسلماً همه این ویدئوها بهترین نیستند اما تا الان جزو پر بازدیدترین ویدئوهای سال ۲۰۱۲ می‌باشند.

یوتیوب که هرساله ویدئویی از برترین ویدئوهای سال می‌سازد، امسال با حضور PSY و «گنگ‌نم استایل»، این ستاره کره‌ای که فضا را متحول کرد، با نام گذاری آن به نام Youtube Style و تبدیل عمده فضای ویدئو به گنگ‌نم استایل به طور جانانه از وی استقبال کرد. در این ویدئو بازیگران، خوانندگان، سیاست مداران و دیگر افراد معروف که ویدئوهایشان از یوتیوب پخش شده را خواهید دید.

شما می‌توانید پشت صحنه ویدئو سال یوتیوب را در اینجا مشاهده کنید.