سه‌شنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۱

سعید مرتضوی، این بار به عنوان متهم وارد دادگاه شد


این بار، قاضی و دادستان سابق که سالیان سال روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی را به زندان انداخته بود، به عنوان متهم ردیف اول پرونده کهریزک وارد دادگاه شده است. مرتضوی که رابطه خوبی با وکلا نداشته، دفاع از خود را بر عهده گرفته است.

خبرگزاری فارس ساعت ۹:۲۷ بامداد امروز گزارش داد که سعید مرتضوی به عنوان متهم وارد شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران شده است.
بر اساس همین گزارش، مسوولان برگزاری دادگاه از ورود همراهان سعید مرتضوی به داخل جلسه خودداری کرده‌اند.
خبرگزاری مهر نیز از برگزاری «غیر علنی» دادگاه قضات تعلیقی خبر داده است.
بر اساس این کیفرخواست، سعید مرتضوی متهم به مشارکت در بازداشت غیرقانونی و معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود شده است.
تکمیلی:
به گزارش سایت پارسینه، نماينده روابط عمومي دادگستري گفته است که فيلم دادگاه در اختيار سخنگوي قوه قضاييه قرار مي گيرد و حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي جزييات را در اختيار رسانه‌ها قرار خواهد داد.
همچنین، خانواده‌هاي روح‌الاميني، اميري فر و كامراني به عنوان شاكيان پرونده كهريزك وارد دادگاه شدند. حجت‌الاسلام محمدرضا زائری که به همراه خانواده روح‌الامینی برای حضور در دادگاه حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران گفت است که قانون اساسی می‌گوید دادگاه علنی است و قاضی «افتخاری» هم گفته بود که دادگاه علنی است، اما متاسفانه در نهایت این‌گونه نشد. زائری مدعی شده که «این دادگاه بدون نتیجه باقی می‌ماند». در این جلسه قاضی رضا نجفی به عنوان نماینده دادستان از کیفرخواست دفاع می کند.