دوشنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۲

استقبال اعتراض‌آمیز از احمدی‌نژاد در تبریز


گروهی از مردم تبریز از خجالت رئیس جمهوری در آمدند

احمدی نژاد که مدعی است در هر کشوری که پا گذاشته با استقبال فراوان مردم آنجا روبه رو شده، در تبریز مورد حمله مردم معترض قرار گرفت.
 بدون شک چهارمین سفر استانی احمدی‌نژاد به تبریز، سفری خاطره‌انگیز برای وی و هیات همراه، به ویژه تیم محافظتی‌اش نخواهد بود.
سفرهای استانی احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات فشرده تر و استقبال مردم از این سفرها روز به روز کمتر و کمتر می‌شود، دولت معتقد است که عملکرد بد صدا و سیما باعث کاهش استقبال مردم شده است.
این موضوع در چهارمین سفر استانی هیات دولت به تبریز نیز به خوبی نمایان بود و عکس‌های خبرگزاری دولتی ایرنا نشان دهنده‍‌ی سکوهای خالی ورزشگاهی است که احمدی‌نژاد در آن سخنرانی کرده است.
یک شاهد عینی هم در شبکه‌ی اجتماعی نوشته قبل از حضور احمدی‌نژاد جمعیت به هزار نفر هم نمی‌رسید، بعد که رییس دولت آمد مردم را از خیابانها جمع کردند و به ورزشگاه آوردند، آن وقت چیزی حدود شش هزار نفر مخاطب صحت‌های احمد‌ی‌نژاد شدند. گفتنی است که امام جمعه تبریز نیز در مراسم استقبال از احمدی نژاد شرکت نکرده بود.
بر اساس گزارش‌ها در میدان ساعت و باغشمال تبریز عده ای از مردم در حالی که تابلوها و پلاکادرهایی در دست داشتند و در انتظار ورود رییس جمهوری و هیات همراه بودند که با ورود کاروان حاوی رییس دولت و تیم همراهش جو به یکباره متشنج شده و عده‌ای با سر دادن شعارهایی بر علیه دولت در مقابل خودوری احمدی نژاد سد ایجاد کردند.
آنچنان که خبرگزاری‌ها  و عده ای از کاربران گوگل پلاس نقل کرده‌اند، دلیل هجوم مردم عصبانی به احمدی‌نژاد، از بین رفتن پول و سرمایه آنها در صندوق قرض الحسنخ نصر تبریز بوده است که تا کنون پی‌گیری‌های حقوقی آنان راه به جایی نبرده و هیچ یک از وعده‌های مسوولین نیز تا کنون عملی نشده است.
به گزارش شاهدان عینی در هنگام توقف خودروی رییس جمهوری یکی ازمال باختگان با هجوم بردن سمت خودروی وی؛ برای چند ثانیه با رییس جمهور گلاویز شد که با دخالت و ورود فوری نیروهای امنیتی قضیه خاتمه یافت،  در همین حین سایر معترضان و شاکیان این صندوق با دادن شعارهایی اعتراض خود را اعلام کردند.
آن‌گونه که در سایت‌های خبری آمده، پیش از سفر احمدی‌نژاد به تبریز  و طی چند روز گذشته  سپرده گذاران صندوق نصر تبریز با تحصن مقابل استانداری تبریزو همینطور فرمانداری شهرستان بناب خواهان رسیدگی به شکایت خود شدنده بودند.
در پی اعتراض مال باختگان موسسه نصر به احمدی‌نژاد، وی طی سخنرانی خود در ورزشگاه
باغ‌شمال اعلام کرد: «با توجه به صحبت‌ها و درخواست هایی که مردم در طول مسیر از ما داشتند، گفته شد رییس بانک مرکزی امروز برای بررسی مساله ی این موسسه به تبریز بیاید»