شنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۹۳

ژاپن دستور شلیک به موشک‌های کره شمالی را صادر کرد

japan
یکی از مقامات دولتی ژاپن روز شنبه پنجم آوریل اعلام کرد که توکیو به یک فروند ناوشکن مستقر در دریای ژاپن دستور داده است به طرف موشک‌های بالستیکی که احتمال دارد در هفته‌های آتی از کره شمالی پرتاب شود، شلیک کند.
خبرگزاری «رویترز» در این زمینه گزارش داده است، این دستور پس از آن صادر شد که پیونگ یانگ یک فروند موشک میان برد را بر فراز دریای ژاپن شلیک کرد.
براساس این گزارش «ایتسونوری اونودرا» وزیر دفاع ژاپن این دستور را روز پنج‌شنبه صادر کرده، اما به دلیل جلوگیری از متوقف شدن مذاکرات احیا شده بین توکیو و پیونگ یانگ پس از بیش از یک‌سال، آن را علنی نکرده بود.

بنابه گزارش «رویترز» این مقام ژاپنی اظهار داشته: «وزیر دفاع به منظور آمادگی در مقابل هر گونه حملات موشکی بیش‌تر از طرف کره شمالی، این دستور را از سوم تا بیست و پنجم آوریل قابل اجرا دانسته است.»
به گفته این مقام ژاپنی، وزیر دفاع این کشور هنوز دستور استقرار آتش‌بارهای موشکی پاتریوت را که آخرین مرحله از عملیات دفاعی در مقابل حملات موشکی است، صادر نکرده است.
گزارش رسانه‌های خبری حاکی از آن است که مذاکرات از سرگرفته شده کره شمالی و ژاپن در پکن هیچ دست‌آورد تازه‌ای در بر نداشته و تنها با توافق برای نشست‌های بعدی به پایان رسید.
براساس این گزارش، ناوشکن‌های ژاپنی در دریای ژاپن به تجهیزات پیشرفته راداری مجهز هستند، تجهیزاتی که قادر است چندین هدف را ردیابی و موشک‌های طراحی شده برای رسیدن به اهدافی در نزدیکی فضا را حمل کند.